۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۰۳۲۳۳
همزمان با سالگرد شهادت امام علی النقی انجام می شود؛

تشییع پیکر چهار کبوتر خونین بال بی نشان در خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: سیزدهم اردیبهشت ماه، همزمان با سالگرد شهادت امام علی النقی الهادی(ع)، در سوگواره شهدای گمنام، پیکر چهار کبوتر خونین بال بی نشان بر روی شانه های مردم استان تشییع می شود.
تشييع شهداي گمنام دفاع مقدس در  خراسان شمالي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد که دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، مردم شهیدپرور خراسان شمالی میزبان چهار شهید گمنام خواهند بود.

 

وی با بیان این که پیکر دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان و دو شهید در شهر سنخواست تدفین می شود، افزود: پیکر مطهر این شهدای گمنام تازه تفحص شده، جمعه دوازدهم اردیهشت ماه وارد استان شده و مورد استقبال مردم قرار می گیرند و مراسم وداع با شهدا نیز پیش از نماز مغرب و عشاء در مساجد جامع شیروان و سنخواست برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام نیز ساعت 9 صبح روز شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی الهادی(ع) همراه با تشریفات نظامی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: پس از برگزاری مراسم تشییع، در شیروان پیکر مطهر دو شهید گمنام در جوار مسجد حضرت ولی عصر(عج) دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان و در سنخواست نیز پیکر دو شهید دیگر در بوستان جنب مصلای این شهر دفن می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از مردم شیروان و سنخواست خواست تا با حضور در مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین شهدای گمنام، بار دیگر با آرمان های شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید پیمان کنند.

 

سرهنگ پاسدار سعادت جلال دوست، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به تشییع و تدفین پیکر مطهر چهار شهید گمنام تازه تفحص شده در استان، اظهار کرد: این شهدا در منطقه عملیاتی فاو و جزایر مجنون به شهادت رسیده اند و کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر آنها را به تازگی تفحص کرده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، پیکرهای مطهر 100 شهید دوران دفاع مقدس در 23 استان و 47 نقطه از شهرها، بخش ها و دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی و همچنین دو سایت مهم هسته ای کشور و یک اداره کل اطلاعات پس از تشییع، تدفین می شود.

 

سرهنگ جلال دوست عنوان کرد که خراسان شمالی یکی از 23 استان کشور است که همزمان با سالگرد شهادت امام علی النقی(ع)، میزبان پیکر مطهر چهار شهید گمنام از این 100 شهید خواهد بود.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

 

در حالی که تاکنون در بجنورد، مرکز خراسان شمالی 9 شهید گمنام دفن شده؛ در کل این استان بیش از 20 شهید بی نشان خفته است اما طرح های احداث یادمان شهدای گمنام در خراسان شمالی همچنان در نیمه راه قرار دارند.

 

طرح احداث و مرمت یادمان شهدای گمنام استان خراسان شمالی در سفر مقام معظم رهبری به این استان در مهر ماه سال 91 مطرح و تصویب شد و 20 میلیارد ریال اعتبار نیز به آن اختصاص یافت.

 

آن گونه که مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی می گوید اعتبار مصوب سفر رهبری برای احداث یادمان شهدای گمنام، جذب و جهت اجرا به بسیج سازندگی استان به عنوان مجری طرح واگذار شده است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات