۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۲۷۱
آیت الله علما:

تقوا راه نجات بشر از آشفتگی ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما گفت: همه جنایات و نا امنی ها از بی تقوایی نشأت می گیرید، اگر انسان در هر سمتی طعم ایمان را بچشد جامعه به امن و امان می رسد و درهای رحمت الهی یکی پس از دیگری به روی او گشوده می شود.
تقوا راه نجات بشر از آشفتگی ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: هر عملی که از انسان سر میزند چه حرام باشد و یا مباح دارای بازخورد و عکس العمل است و بسیاری از اتفاقاتی که در طول زندگی برای آدمی رخ می دهد عکس العمل کارهای خود اوست.


وی با اشاره به آیاتی از قرآن راه نجات بشریت از آشفتگی های کنونی را تقوا پیشه کردن دانست و اضافه کرد: همه جنایات و نا امنی ها از بی تقوایی نشأت می گیرید و چه بسا اگر انسان در هر سمتی طعم ایمان را بچشد جامعه به امن و امان می رسد و درهای رحمت الهی یکی پس از دیگری به روی او گشوده می شود.

  

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: مقدرات انسان در شب قدر با توجه به اعمالش نوشته می شود، تلاش کنیم با مراقبت از اعمال خود با صفای باطن و تصفیه روح و جان زمینه را رقم خوردن بهترین مقدرات فراهم کنیم.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در روز پنجم اردیبهشت سال 1359 بالگردهای آمریکایی به قصد حمله به ایران و آزاد سازی گروگان هایشان وارد صحرای طبس شدند اما در زمانی که همه خواب بودند شن های بیایان طبس به عنوان لشکر خدا بیدار بوده و بالگردها را منهدم و در نتیجه عملیات دشمنان با شکست مواجه شد.

 

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به هفته سلامت بیان کرد: یکی از آموزه های دین مبین اسلام مراقبت از بدن و پیشگیری از بیماری ها از طریق تغذیه سالم می باشد، جسم و روح امانتی الهی نزد ما است و مراقبت از آن واجب است.

 

وی تصریح کرد: روز نهم اردیبهشت ملقب به روز شورا و آغاز هفته شهروندی است لذا از مسؤولین مربوطه خواستار هستم که اولویت کار خود را به حاشیه نشینان مستضعف اختصاص دهند تا آنان نیز از امکانات کافی بهره مند گردند.

 

آیت الله علما به مناسبت دهم اردیبهشت ماه نام خلیج فارس را نامی ابدی تلقی کرد و سپس با یاد آوری آغاز عملیات بیت المقدس در این روز و همچنین با قدردانی از کارگران ادامه داد: این قشر بزرگ یعنی کارگران در اوایل انقلاب با بستن شیرهای نفت به روی آمریکا جوانمردی خود را ادا کردند و از این سو حق بزرگی به گردن کشور دارند.

 

وی در پایان در ضمن اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز زن خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ ده هزار ساله خود را حفظ کنیم و به فرهنگ منحط غرب روی نیاوریم و در تربیت فرزندان به همراه داشتن سبک زندگی ای اسلامی کوشا باشیم./967/پ202/ب

ارسال نظرات