۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۰۳۲۷۲
امام جمعه خوی:

آمریکا هنوز سیلی دانشجویان خط امام را فراموش نکرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: اقدام سخیف و برخلاف عرف بین الملل اخیر آمریکا به نماینده جدید ایران در سازمان ملل به اتهام این که ایشان از دانشجویان اشغال کننده لانه جاسوسی آمریکا در ایران بوده نشان می دهد که آمریکاییان پس از 34 سال هنوز تلخی سیلی که از دانشجویان پیرو خط امام خوردند را هنوز فراموش نکردند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالگرد شکست آمریکا در حمله نظامی به ایران در جریان طبس اظهار داشت: آمریکا در جریان انقلاب اسلامی به ویژه سال های اول انقلاب چند بار از ملت ایران شکست مفتضحانه خورد؛ سقوط رژیم دیکتاتور پهلوی، اشغال لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام و شکست ذلیلانه در عملیات نظامی طبس از جمله آنهاست.

 

وی ادامه داد: خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در اعتراف به شکست ذلت بار آمریکا در طبس می نویسد:داغ شکستی که آمریکاییان در ایران خورد تا مدتها آنها را رها نخواهد کرد بویژه بدین خاطر که این شـکست ضـربه دوباره ای به احساس غـرور و اعتـماد به نفـس آنـان بـود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی تصریح کرد: اقدام سخیف و برخلاف عرف بین الملل اخیر آمریکا به نماینده جدید ایران در سازمان ملل به اتهام این که ایشان از دانشجویان اشغال کننده لانه جاسوسی آمریکا در ایران بوده نشان می دهد که آمریکاییان پس از 34 سال هنوز تلخی سیلی که از دانشجویان پیرو خط امام خوردند را هنوز فراموش نکردند.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس عراق روز دهم اردیبهشت و انتخابات ریاست جمهوری کشور سوریه در روز سیزدهم خرداد ماه اشاره کرد و گفت: این دو رویداد مهم در این دو کشور اسلامی به دنبال بحران آفرینی های جریان های تکفیری و تروریست و حامیان آنان حکایت از پیروزی حاکمان این دو کشور در برابر تروریست ها و حامیان آنان از یک سو و از سوی دیگر حاکی از حاکمیت ثبات و امنیت در این دو کشور است.

 

مردمی بودن از ارکان اقتصاد مقاومتی

 

خطیب جمعه خوی در ادامه موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی عبارت است از اقتصادی که در شـرایـط فـشار، تحریـم، دشمنـی هـا و خصـومـت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: داشتن قدرت مقاومت در برابر توطئه ها و تحریم های دشمنان و تکیه بر قدرت مردم و اتکا به توان آحاد مردم جامعه از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی است.

 

وی گفت نظام اقتصادی جمهوری اسلامی بر اساس اصل 44 قانون اساسی بر سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی پی ریزی شده است و بخش خصوصی آن شامل کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات است که مکمل دو بخش دولتی و تعاونی است.

 

خطیب جمعه خوی در ابتدای خطبه ها با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: امام باقر(ع) می فرماید:"آیا کسی که ادعای تشیع دارد کافی است که بگوید خاندان ما را دوست دارد؟ به خـدا سوگـند شـیعه مـا نیـست مگرکسی که از خدا پروا کند و به اطاعـت او پـردازد، آنان در گذشته شناخته نمی شدند جز به تواضع و نرم دلی و امانت داری و بسیار یاد خـدا کـردن و گرفتن روزه واقامه نمـاز و نیـکی به پـدر و مـادر و رسـیدگی بـه همسایگان فقیر و راستی در گفتار و تلاوت کردن قرآن و نگه داشتن زبان از مردم جز از ذکر خـوبی و خیر".

 

حجت الاسلام شکوری در پایان با اشاره به حلول ماه رجب اظهار داشت: مؤمنان نباید از اعمال ،ادعیه و اذکار ماه مبارک رجب غفلت کنند./936/پ203/ب

ارسال نظرات