۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۲۸۱
نماینده ولی فقیه در زنجان:

جنگ طلبی ماهیت و منطق آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که آمریکا هیچ گاه اهل منطق نبوده و همیشه فکر جنگ در سر دارد گفت: آمریکا از اول هیچ گاه اهل منطق نبوده و نیست و همیشه اولین چیزی که به فکرش خطور می کند نقشه کودتا و جنگ است.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان فضایل جهاد فی سبیل الله و سفارش مکرر معصومین (ع) به این فریضه الهی گفت: انسان مسلمان در هر حال باید آماده جهاد فی سبیل الله باشد.

 

وی در ادامه افزود: بنا به نقل روایات حتی اگر توان جهاد را هم نداشته باشد حداقل با خود حدیث نفس کند که ای کاش توان داشتم و در راه خداوند جهاد می کردم و اگر کسی چنین نکند به فرموده پیامبر اکرم (ص) منافق از دنیا خواهد رفت که البته برخی علاوه بر آن که جهاد نمی کنند بلکه تَه دل خانواده های شهدا را نیز خالی می کنند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سیره علما و علاقه شدید آنها به شهادت و جهاد اظهار دشت: در سیره علما هم می توان این علاقه به شهادت را به وفور مشاهده کرد مانند شهید محراب که در مراسم تشییع شهید مطهری چنان اشک می ریخت که همگان را به تعجب وا داشته بود و می گفت آن همه زندان و سختی در انقلاب کشیدم ولی حیف که شهید نشدم اما طولی نکشید که ایشان نیز به این فیض بزرگ نائل آمدند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به فرموده های امام خمینی (ره) در مورد جهاد تأکید کرد: امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس فرمودند که هر کس توان حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و حتی توان اسلحه برداشتن دارد به صف مجاهدان فی سبیل الله بپیوندد ولی اگر نتوانست حداقل پشت سر آنها حرفی نزند که موجب ناراحتی خانواده شهدا شود و با دعای خیر خود در پشت جبهه آنها را یاری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام اشاره و تأکید کرد: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از هیچ تلاشی برای شکست انقلاب ما فرو گذاری نکرد و حتی رسما سفارتخانه آنها در تهران تبدیل به یک لانه جاسوسی برای خراب کاری های آنها شده بود که خوشبختانه در یک حرکت انقلابی از سوی دانشجویان پیرو خط امام تسخیر و اسناد زنده جاسوسی از آن پیدا شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که آمریکا هیچ گاه اهل منطق نبوده و نیست برای گرفتن انتقام به فکر کودتا افتاد و با طراحی نقشه ای دقیق و آموزش بیش از 130 تکاور زُبده قصد ورود به خاک کشور عزیزمان را داشت تا آنجا که این تکاوران در هوایی مانند هوای صحرای طبس آموزش دیده و به انواع تجهیزات هوایی و زمینی مجهز بودند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با بیان این که آمریکا از یک مسأله بزرگ در تسخیر ایران اسلامی غفلت نمود ابراز داشت: درست است که آمریکا با انواع تجهیزات نظامی روز دنیا به خاک ایران وارد شدولی از این مسأله که انقلاب ایران الهی است غفلت کرد و لذا این لشگریان خداوند و امدادهای غیبی الهی بود که در 5 اردیبهشت در صحرای طبس آنها را زمین گیر کرده و شکستی مفتضحانه را بر آنها تحمیل نمود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه آمریکا را کشوری جنگ طلب خواند و گفت: 10 اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در ویتنام است که متأسفانه این دولت های وحشی و جنگ طلب هیچ گاه عبرت نمی گیرند و با آن شکست فضاحت بار این بار در ویتنام باز هم به آتش افروزی و جنگ طلبی ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام خاتمی در پایان با گرامی داشتن روز کارگر در هفته آینده تصریح کرد: نباید حقوق کارگران نادیده گرفته شود چرا که این قشر، سربازان جنگ اقتصادی کشورهستند و جهاد اقتصادی بدون حضور آنان میسر نخواهد بود. /949/پ202/س

ارسال نظرات