۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۲۸۸
امام جمعه ارومیه:

مدیران به فراهم کردن فضای الهی در ادارات مکلف هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع باید به یادآورنده عظمت خداوند باشند بنابراین مدیران به فراهم کردن فضای الهی در محیط ادارات مکلف هستند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته بر اهمیت رعایت تقوای الهی در همه ابعاد زندگی تأکید کرد و گفت: تقوای الهی موجب مقبولیت اعمال انسان در درگاه حق می شود.

 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی  در ادامه با اشاره به این که مؤمنان باید از دروع بپرهیزند، گفت: دروغ گفتن در مسائل اقتصادی به ویژه در کسب و کار یکی از بدترین عادت هاست.
 
نمانیده ولی فقیه در آذربایجان غربی داشتن صداقت در خرید و فروش کالا در نزد اصناف را از صفات پسندیده خواند و اصناف و کسبه را به پرهیز از قسم خوردن و همچنین بازگو کردن عیب برخی کالاها در هنگام فروش توصیه کرد.
 
وی با بیان این که راستگویی بارزترین خصیصه در آراستگی به تقوای اقتصادی است، تصریح کرد: باید جایگاه راستی و صداقت در کشور جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.
 
امام جمعه ارومیه گفت: بر اساس روایات اسلامی داشتن خانواده و اولاد به انضمام نیکی کردن به والدین و همسایگان به همراه قرائت زیارت‌نامه عاشورا سبب افزایش رزق و روزی انسان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی فرصت کافی برای انجام واجبات و عبادات اختصاص دادن، بر طرف کردن نیاز نیازمندان، صبح زود رفتن بر سر کار، استغفار از گناهان، نقل قول حق داشتن، ترک طمع و حرص، شکر نعمت، وضو داشتن بر سر سفره و تسبیح گفتن خداوند را از عمده ‌ترین راه های افزایش روزی خواند.
 
وی در خطبه دوم با پرداختن به موضوع فرهنگ خاطرنشان کرد: ریشه و اصل موضوع فرهنگ با رنگ بوی خدایی آمیخته است بنابراین محیط ادارات و جامعه باید رنگ و بوی الهی به خود بگیرد تا با ورود به فضای دستگاه‌ های مختلف یاد خدا در اذهان تداعی شود.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع باید به یادآورنده وجود و عظمت خدا باشد و مدیران دولتی به فراهم‌ آوری فضای الهی در ادارات خود مکلف هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین قریشی مردم را به دوستی و مصاحبت با افرادی که آنها را به یاد خدا می اندازد، توصیه کرد و افزود: مصاحبت با افرادی که انسان را به یاد خدا می اندازند مورد سفارش علمای اسلام و بزرگان دین قرار گرفته اند.
 
 وی در ادامه با اشاره به یاوه گویی های آمریکا و غرب تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و بی توجهی به اراجیف سران آمریکا بار دیگر تاثیر یاوه گویی‌های انها را به خودشان بازخواهد گرداند.
 
خطیب جمعه ارومیه تأکید کرد: حملات نظامی آمریکا صلاحیتی برای اظهار نظر این کشور در مورد حقوق بشر باقی نگذاشته چرا که نیمی از 22 حمله نظامی این کشور علیه کشورهای مسلمان انجام گرفته است.
 
امام جمعه ارومیه در پایان درگذشت آیت‌الله مسلم ملکوتی امام جمعه سابق تبریز را برای مردم آذربایجان غربی و شرقی تسلیت گفت./936/پ202/ب
ارسال نظرات