۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۰۳۳۵۸
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت جهادی تحقق می یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همان گونه که در زمان جنگ، فرماندهان در همه زمینه ها الگو بودند، مسؤولان نیز باید با مدیریت جهادی به ویژه در مساله مهم بیت المال و هزینه های گزافی که گاهاً صورت می گیرد، با سرلوحه قرار دادن قناعت در سطح جامعه پیشقدم باشند.
ابوترابي نماينده مردم نجف اباد اصفهان

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد، در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اقتصاد مقاومتی را نگاهی درونی به مسائل اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و رونق تولیدات داخلی است.

 

وی با اشاره به سابقه مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: همان گونه که کشور در 8 سال جنگ نظامی با عزم ملی و مدیریت توانست در برابر ابرقدرتان جهان مقاومت کند و افزون بر پیروزی، تبدیل به ابرقدرت نظامی در جهان شد؛ در این دوران با متفاوت شدن شیوه جنگ، نیاز به پدافند و جنگ اقتصادی است.

 

ابوترابی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که اقتصاد مقاومتی را به معنای بی نیازی از جهان ندانسته اند، افزود: همان طور که در طول 8سال دفاع مقدس از دنیا بی نیاز نبودیم، هم اکنون نیز اقتصاد مقاومتی به معنای عدم اثرپذیری از تنش های اقتصادی جهان است.

 

وی در ادامه بیان داشت: وقتی ما به حدی برسیم که در برابر تنش های خارجی مقاومت کنیم و اثر منفی نپذیریم، به اقتصادی مقاومتی به معنای تام کلمه رسیده ایم که تنها با عزم ملی و مدیریت جهادی مسؤولین و استفاده هر چه بیشتر از توانایی های اقشار مختلف مردم می توانیم تلفات این جنگ از جمله تورم بسیار سنگین، نبود و کمبود اعتبارات برای پروژه ها را به حداقل برسانیم.

 

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در زمینه فرهنگ اقتصادی موجود در جامعه اظهار داشت: افزون بر تأکیدات دین مقدس اسلام، در کشور شاهد هستیم که بسیاری از مواد مصرفی از جمله در زمینه های مصرف نان، آب، برق، گاز و دارو، 4برابر کشورهای جهان اسراف صورت می گیرد.

 

وی مسؤولان را مهم ترین الگوی مدیریتی برای افراد جامعه عنوان کرد و افزود: همان گونه که در زمان جنگ، فرماندهان در همه زمینه ها الگو بودند، مسؤولان نیز باید با مدیریت جهادی خود، به خصوص در بحث بیت المال و هزینه های گزافی که گاهاً صورت می گیرد، با سرلوحه قرار دادن قناعت در دستور کار خود در سطح جامعه پیشقدم باشند.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه با اشاره به مهم ترین پارامترها اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نخستین گام در این مرحله سهیم کردن مردم در امور کشور است و به عبارتی تحول در نظام اداری و حضور فعال تر مردم در زمینه های اجتماعی و اقتصادی کشور اساسی ترین معیار در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

 

وی اصلاح نظام بانکی کشور و دوری از نظام ربوی را از دیگر شاخصه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: ساماندهی و کاهش تعطیلات و افزایش بهره وری، و گام آخر اصلاح نظام بودجه نویسی از مهم ترین ابزارهایی است که با پیروز شدن در این جنگ ایران را تبدیل به یکی از ابرقدرت های اقتصادی جهان خواهد کرد.

 

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی درباره مقوله فرهنگ در سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: از جمله مباحث مهم در مسأله فرهنگ، فرهنگ کار است که متأسفانه مردم ایران عمدتاً مردمی پرمصرف و کم کار هستند که باید در این شرایط با استفاده از تأکیدات اسلام فرهنگ کار را جایگزین کنیم.

 

وی درباره اهمیت وارد شدن بحث فرهنگ در کنار بحث اقتصاد در شعار امسال بیان داشت: این مسأله از دو جهت قابل تأمل است، از سویی سبب خواهد شد تا فرهنگ اسلامی به عنوان یک الگو به جهان ارائه شود و از سوی دیگر اقتصاد بدون فرهنگ صحیح اسلامی و انسانی کشور را تبدیل به جوامع کمونیستی خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای و رویکرد ایران در این زمینه گفت: این مذاکرات باید براساس احترام متقابل پیش رود و حدود آن براساس پروتکل ها و قوانین بین المللی باشد.

 

وی در ادامه افزود: اگر این قوانین براساس قوانین بین المللی نباشد و یا چیزی فراتر از قوانین باشد، سبب خواهد شد تا عزت و اقتدار خود را از دست دهیم؛ از این رو باید در همه حال در جهت احترام و تقابل متقابل پیش برویم./1306/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات