۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۳۸۶

قدیس شدن دو پاپ در رُم

خبرگزاری رسا ـ مراسم قدیس شدن پاپ ژان پل دوم و پاپ ژان بیست و سوم، یکشنبه این هفته در واتیکان برگزار می شود.
پاپ جديد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در گزارشی، گفت: مراسم «قدیس شدن» پاپ ژان پل دوم و پاپ ژان بیست و سوم، یکشنبه این هفته در واتیکان برگزار می شود.

 

براساس این گزارش، این مراسم کم نظیر زائران و جهانگردان بسیاری از سراسر دنیا روانه رُم شده و هیأت های عالی رتبه سیاسی و مذهبی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

 

از جمله گروهی از کشیش های لهستانی که سوار بر موتورسیکلت، مسیر واتیکان در پیش گرفته اند تا در مراسم قدیس شدن پاپ ژان پل دوم، هموطن فقیدشان حضور داشته باشند.

 

همزمان، گروهی از فعالان شبکه موسوم به «نجات افرادی که مورد سوء استفاده کشیش ها قرار گرفته اند» به یاد قربانیان در نزدیکی های واتیکان شمع روشن کرده اند.

 

میگوئل اورتادو، رییس این شبکه در اسپانیا، گفت: ما نمی دانیم که پاپ ژان پل دوم نفهمید یا نخواست که بفهمد، ولی خیلی ها سال ها تلاش کردند به او مشکلات ناشی از سوء استفاده کلیسای کاتولیک از کودکان را یادآوری کنند.

 

وی ادامه داد: ولی او طی مدت بیست و هفت سال هیچ کاری نکرد، حتی یک اسقف هم بابت لاپوشانی تعرضات جنسی، از مقام خود برکنار نشد.

 

گفتنی است، مسأله رسوایی جنسی و کودک آزاری برخی کشیش های مذهب کاتولیک، طی سال های اخیر همواره یکی از چالش های اصلی رهبر کاتولیک های جهان بوده و حتی برخی کناره گیری پاپ بندیکت شانزدهم از مقام خود را با این مسأله مرتبط می دانند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات