۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۳۳۸۸

اروپا و روسیه مقابل یک دیگر

خبرگزاری رسا ـ آمریکا از آغاز بحران اوکراین، با وجود بی میلی برخی از کشورهای اروپایی برای وضع تحریم های سخت تر، سعی داشته جبهه واحدی با اروپا ترتیب دهد.
اتحاديه اروپا و روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی به نقل از باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، گفت: ایالات متحده آماده است به همراه کشورهای اروپایی، شالوده تحریم های اقتصادی گسترده ای را علیه روسیه، در صورت حمله به شرق اوکراین، پی ریزی کنند.

 

اوباما روز جمعه، در یک کنفرانس تلفنی از سئول، این موضوع را با همتای فرانسوی خود فرانسوا اولاند، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان و ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا مطرح کرد.

 

سخنگوی کاخ سفید، با اعلام این مطلب، همچنین، گفت: همه طرف ها در این کنفرانس تلفنی اتفاق نظر دارند که روسیه، با تندگوئی های نگران کننده و تهدید رزمایش نزدیک مرز اوکراین، به توافقنامه ای که هفته پبش در ژنو امضا شد عمل نکرده است.

 

ایالات متحده آمریکا از آغاز بحران اوکراین، با وجود بی میلی برخی از کشورهای اروپایی برای وضع تحریم های سخت تر، سعی داشته جبهه واحدی با اروپا ترتیب دهد.

 

آمریکا تاکنون تحریم هایی را علیه برخی از مقام های روس که گفته می شود در بحران اوکراین دست داشتند وضع کرده، ولی همه بخش های اقتصادی روسیه، مانند انرژی را هدف نگرفته است.

 

رییس جمهوری آمریکا، بیان داشت: بیانیه هایی که در محکوم کردن اقدامات روسیه در پایتخت های جهان صادر می شوند، دلگرم کننده هستند.

 

با این حال وی پذیرفت این بیانیه ها و نیز تحریم هایی که تاکنون علیه روسیه وضع شده اند، مسکو را به تغییر موضع و مسیر خود ترغیب نکرده است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات