۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۴۰۹

میانجیگری آمریکا میان افغانستان و پاکستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه آمریکا در کشور پاکستان و افغانستان، گفت: این دو کشور باید برای تقویت همکاری های مرزی برای برخورد با افراط گرائی در منطقه تلاش کنند.
نماينده ويژه آمريکا در پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، جیمز دوبینس، نماینده ویژه آمریکا در کشور پاکستان و افغانستان، گفت: این دو کشور باید برای تقویت همکاری های مرزی برای برخورد با افراط گرائی در منطقه تلاش کنند.

 

وی افزود: ایالات متحده از کوشش های نواز شریف، نخست وزیر برای ترغیب طالبان پاکستانی به مذاکرات جهت پایان دادن به افراط گرائی پشتیبانی می کند.

 

نماینده ویژه آمریکا در کشور پاکستان و افغانستان، بیان داشت: رهبران پاکستان مصمم هستند، برای مقابله با چالش های امنیتی در صورتی که لازم شود از زور استفاده کنند.

 

شایان ذکر است، پاکستان از دیرباز متهم شده است از شورش طالبان در افغانستان حمایت می کند و اجازه می دهد از مناطق پاکستان برای حملات مرزی استفاده شود.

 

ولی اخیرا  اسلام آباد مقامات افغان را متهم کرده است که به ستیزه گران پاکستانی پناه می دهند و به آن ها در دست زدن به حملاتی به داخل پاکستان کمک می کنند.

 

نماینده ویژه آمریکا در کشور پاکستان و افغانستان، خاطرنشان کرد: در حالی که دو کشور رسیدگی به جنبه های قانونی این مسأله را به آینده موکول می کنند، کابل باید آماده باشد  با اسلام آباد به گفت و گو نشسته و راه منظم تری برای حرکت های مرزی پیدا کند.

 

دوبینس، تصریح کرد: مناسبات پاکستان با افغانستان از زمان روی کار آمدن نواز شریف بهتر شده است، ولی انتقاد اخیر حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان، عاملی در ایجاد شکاف بین دو کشور شد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات