۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۳۴۵۴
نماینده ولی فقیه کردستان:

شخصیت ماموستا مجتهدی نمونه بارز ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شخصیت ماموستا حسام‌الدین مجتهدی را همه به خوبی و بزرگی می‌شناسند، ایشان به رهبر عشق می ورزیدند و رهبر معظم نیز ایشان را بسیار دوست می داشت و تا از فوت ایشان باخبر شدند پیام تسلیت را صادر نمودند.
شخصیت ماموستا مجتهدی نمونه بارز ولایتمداری است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر ماموستا مجتهدی ساعتی پیش با حضور اقشار مردم، مسؤولان در سنندج تشییع و در جوار پدرش در تپه شرف‌الملک به خاک سپرده شد.

 

پیکر مطهر وی دقایقی پیش از مقابل مسجد جامع سنندج با حضور بسیار پررنگ مردم استان کردستان  جامعه روحانیت استان کردستان و استانه ای همجوار، مسؤولان لشکری و کشوری استان، بازاریان و اصناف ،و مردم روستاها و در جوار پدرش عالی خیرشان در تپه شیخ محمد باقر  به خاک سپرده شد و به منزلگاه ابدی انتقال یافت.

 

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی با 93 سال سن از سال 1382  در سمت امام جمعه شهر سنندج به انجام وظیفه می‌پرداخت و از سه سال گذشته  نیز به عنوان نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عضویت داشت. 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم با اشاره به عشق ورزی ماموستا مجتهدی به مقام معظم رهبری ایشان را نماد بارز ولایتمداری توصیف کرد و اظهار داشت: شخصیت ماموستا حسام‌الدین مجتهدی را همه به خوبی و بزرگی می‌شناسند، ایشان به رهبر عشق می ورزیدند و رهبر معظم نیز ایشان را بسیار دوست می داشت و تا از فوت ایشان باخبر شدند پیام تسلیت را صادر کردند.

 

 همچنین نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: ماموستا مجتهدی در حقیقت ویژگی‌های اجدادش را به خوبی حفظ کرد به نوعی که در زمینه اخلاق‌مداری سرآمد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌ شاهرودی نیز در ادامه افزود: ماموستا مجتهدی آیه اطیعوالله و اطیعو الرسول و اولوالامر منکم را باور و قبول داشت.

 

وی اظهار کرد: این مسأله بسیار اهمیت دارد زیرا افرادی هستند که این آیه را قرائت می‌کنند اما آن را باور ندارن دو  معنی کامل آیه  را درک نمی کنند  اما ماموستا مجتهدی با اعتقاد قلبی آن را قبول داشت.

 

وی با اهتمام به این که  امام جمعه سنندج انسانی دوست‌داشتنی بود بیان کرد: ماموستا مجتهدی، مسائل را به خوبی می‌فهمید و درک درستی از مسائل داشت و همچنین مجموعه صفاتی در ماموستا مجتهدی جمع بود که در کمتر کسی وجود داشت و زندگی باعزت وی از این خصوصیات نشأت می‌گرفت و اکنون نیز مرگ وی باعزت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: ما همه از اینکه وی را از دست داده‌ایم نگرانیم و امید داریم که خداوند وی را در جوار رحمت خودش قرار دهد و به بازماندگان وی صبر عنایت کند.

 

 

در حاشیه این مراسم نیز  ملا قادر قادری امام جماعت شهرستان پاوه نیز ضمن اظهار همدردی با مردم استان کردستان تصریح کرد: ماموستا ملا حسام الدین مجتهدی خود و خانواده گرامیشان بیش از چهار قرن در راستای علم عرفان و اخلاق  به  مردم استان کردستان خدمت کردند.

 

وی همچنین در پایان افزود: همراهی مردم استان کردستان در تشییع پیکر این ماموستای گرانقدر نشان از قدر شناسی آنان نسبت به امام جماعتشان دارد و این امر ستودنی است./967/پ202/س

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات