۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۰۳۵۰۴

مراسم پر زرق و برق قدیس شدن دو پاپ

خبرگزاری رسا ـ مراسم قدیس شدن دو پاپ یکشنبه صبح در واتیکان برگزار شد که براساس برآوردها چیزی در حدود یک میلیون نفر با هدف تماشای این مراسم راهی رم شده اند.
جلسه کاردينالهاي واتيکان براي انتخاب پاپ جديد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در گزارشی، گفت: زائران کاتولیکی که از سراسر دنیا خود را به واتیکان رسانده اند آماده مراسم «قدیس شدن» پاپ ژان پل دوم و پاپ ژان بیست و سوم می شوند.

 

براساس این گزارش، آن ها از شامگاه شنبه تا بامداد یکشنبه با تجمع در مقابل کلیسای سنت پیتر واتیکان و روشن کردن شمع، به شادی و پایکوبی مشغول بودند.

 

نیروهای پلیس نیز با دور نگه داشتن مردم از محل مراسم، سعی دارند امنیت آن را به بهترین شکل ممکن تأمین کنند.

 

اما عده ای بسیاری از طرفداران پاپ ژان پل دوم هم ترجیح داده اند به جای رم در کراکوف، جمع شوند، شهری که ژان پل دوم قبل از پاپ شدن، اسقف اعظم آن بود.

 

مراسم قدیس شدن دو پاپ یکشنبه صبح در واتیکان برگزار شد که براساس برآوردها چیزی در حدود یک میلیون نفر با هدف تماشای این مراسم راهی رم شده اند.

 

پاپ فرانچسکو رهبر کاتولیک های جهان که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در سپتامبر سال گذشته واجد شرایط بودن این دو رهبر جهان مسیحیت برای تقدیس را اعلام کرده بود.

 

براساس گزارش واتیکان، بیش از ۵۰۰ هزار نفر در میدان سن پیر و خیابان های اطراف برای حضور در این مراسم تجمع کرده بودند؛ همچنین ۹۳ هیأت رسمی و ۲۴ تن از رهبران جهان نیز در این مراسم شرکت داشتند.

 

هزار اسقف و 6 هزار کشیش از کلیساهای کاتولیک سراسر جهان به این مراسم اعزام شده بودند، تأمین امنیت این مراسم را ده هزار نفر پلیس بر عهده داشتند.

 

پاپ بندیک شانزدهم، پاپ سابق، نیز در این مراسم شرکت داشت و یکی از صحنه هایی که تاکنون در کلیسای کاتولیک سابقه نداشت، رویارویی و در آغوش گرفتن دو پاپ زنده در این مراسم بود./993/1409/ح

 

ارسال نظرات