۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۰۳۵۱۸
مسؤول امور مساجد اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

اعزام بیش از 1300 مبلغ به مساجد برای برنامه های اعتکاف

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام رحمتی با بیان این که درخصوص اعزام مبلغ به مساجد در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم محدویتی وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به این که 450 مسجد در خراسان رضوی مراسم اعتکاف را برگزار می کنند یک هزار و 350 مبلغ نیز اعزام می شوند.
حسينعلي رحمتي

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه های اعتکاف در مساجد استان گفت: برگزاری جلسات حلقه های معرفت، انس با قرآن، جلسات حفظ قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی، برگزاری گفتمان های دینی و دعوت از نخبگان کشوری برای سخنرانی در جمع معتکفین بخشی از این برنامه ها است.

 وی با بیان این که ثبت نام از معتکفین از روز چهارشنبه دهم اردیبهشت آغاز می شود، تصریح کرد: اعتکاف یک عبادت جامع است که بسیاری از عبادت های دیگر را در خودش مثل نماز، روزه، انس با قرآن و در رأس همه اینها تفکر را در خودش جای داده است و به همین دلیل برنامه های اعتکاف شرایطی را فراهم می سازد که انسان را از غفلت بیرون می آورد.

وی درادامه به بیان شباهت های برنامه های حجاج و معتکفین پرداخت و اظهار داشت: معتکف نیز در راستای انجام اعمال اعتکاف بایستی ایمانش را تجدید و تقویت کند و در واقع این دوره به عنوان تحکیم سازی پایه معنوی در وجود انسان محسوب می شود.

وی درادامه از برگزاری مراسم ویژه معتکفین دانشجو در مسجدی به صورت جداگانه خبرداد و گفت: با همکاری نهاد رهبری دانشگاه ها و آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه و تشکل های دانشجویی امسال مراسم اعتکاف دانشجویان در مسجد الزهرا دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

وی در ادامه درباره برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان نیز گفت: از آنجا که رابطان و روحانیون مساجد و پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی در مسجد حضور دارند در همین راستا در جذب جوانان به این فریضه خودسازی نقش موثری می کنند.

تدوین منشور اعتکاف/اعزام بیش از 1300 مبلغ

مسؤول امور مساجد اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تدوین منشور اعتکاف در راستای جلوگیری از آسیب های این برنامه گفت: در این منشور بسیاری از آسیب های اعتکاف مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد که معتکفین و متولیان اعتکاف باید این امور را رعایت کنند تا بسیاری از هنجارها و آسیب ها برطرف شود.

وی درادامه با تاکید بر کیفیت سازی مراسم اعتکاف گفت: در واقع در برنامه های اعتکاف ما به دنبال این هستیم که افراد بیشتری در این مراسم معنوی مشارکت داشته باشند نه این که تعداد مساجد برگزار کننده بیشتر شود.

حجت الاسلام رحمتی درادامه با بیان این که درخصوص اعزام مبلغ به مساجد در راستای هر چه بهتر برگزار شده این مراسم محدویتی وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به این که 450 مسجد در خراسان رضوی مراسم اعتکاف را برگزار می کنند یک هزار و 350 مبلغ نیز اعزام می شوند.

وی درادامه با تاکید بر آموزش معتکفین قبل از اعتکاف تصریح کرد: در راستای آشنایی معتکفین با برنامه های اعتکاف سه روز قبل از آغاز اعتکاف، معتکفین احکام اعتکاف را آموزش می بینند./934/ت302/ب

ارسال نظرات