۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۳۵۳۶
از سوی حجت الاسلام انصاری صورت گرفت:

تشریح جزییاتی از جشن همسر رییس جمهور

خبرگزاری رسا - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برپایی جشن از سوی همسر رییس جمهور را ابتکاری خوب عنوان کرد و به تشریح جزییاتی از قبیل سکه های اهدایی پرداخت.
انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور عصر روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه در همایش گرامی‌داشت روز ملی شوراها که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد گفت: ری کانون میراث به هم پیوسته تمدن کهن ایران و میراث گران‌سنگ عشق و وفای مردم این سرزمین به اهل بیت است.

حجت‌الاسلام انصاری وظیفه همه دولت‌ها و مسؤولان را خدمت به ایران و ایرانیان و به خصوص خدمت به شهرستان ری عنوان کرد و افزود: خداوند را سپاسگزاریم که در مقطعی از تاریخ زندگی می‌کنیم که ارزش‌های اسلام و ساختار سیاسی اسلام که قرن‌ها به فراموشی رفته بود به دست با کفایت امام خمینی(ره) و فداکاری مردم ایران به منصه ظهور رسید و اگر انقلاب نبود نگاه اسلام به سیاست، انسان و حقوق انسان و نقش مردم در سرنوشتشان نامشخص بود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) نه‌تنها میان دین و سیاست را آشتی داد بلکه آن را عینیت بخشید، یادآورشد: در نگاه اسلام و امام حکومت از آن خداوند و حق حکومت از آن حق‌تعالی است و کسانی که خداوند اجازه حکومت به آنان را داده است، پیامبران و معصومین هستند و در دوران غیبت علمای وارسته و واجد شرایط یعنی ولی فقیه اجازه حکومت بر مسلمین را دارد.

وی با اشاره به آن‌که امام خمینی (ره) از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تاکید داشتند که همه امور باید با رای آگاهانه مردم باشد و این رمز پیروزی امام و انقلاب اسلامی است تصریح کرد: رفراندوم عظیم ملت در سال 58 بر پایه همین تفکر والای امام (ره) استوار بود، در واقع رای مردم به جمهوری اسلامی جلوه‌ای از «امرهم شوری بینهم» بود و مردم در اکثریت نزدیک به تمام‌شان نظام جمهوری اسلامی را بدون یک کلمه کم یا زیاد انتخاب کردند و به آن «آری» گفتند.

حجت‌الاسلام انصاری نظام جمهوری اسلامی را برپایه نظامی مردم سالاردینی خواند و گفت: قدرت‌های استعماری که اساس آنها بر زورگویی و سلب حق مردم است و امروز در جهان و به ویژه در منطقه ما از هر حکومت دیکتاتوری حمایت می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران را نظامی غیردموکراتیک می‌دانند در حالی که هیچ‌یک از نظام‌های سیاسی دموکراتیک دیگر در این سطح به آرای مردم متکی نیست.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور شوراها را حلقه مفقوده‌ای دانست که سالیان سال به دلایل مختلف تحقق نیافته بود و افزود: مبادا تصور شود نقش شوراها حاشیه‌ای و کمرنگ است.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد تاکیدکرد: دولت بدون از دست دادن زمان و پرداختن به حاشیه بعد از ابلاغ این سیاست‌ها وارد عمل شد و آقای روحانی به معاون اول رییس‌جمهور دستور داد تا مسؤولیت آن را برعهده بگیرد و بر این اساس وظایف همه دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام انصاری اعلام کرد که همه دستگاه‌ها موظف شدند گزارش عملکرد و پیشرفت مربوط به اقتصاد مقاومتی را به دولت تحویل دهند تا هر ماه خدمت مقام معظم رهبری ارائه شود و ابراز داشت: هر هفته دو جلسه 2 تا 4 ساعته با حضور شخص رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی در دولت تشکیل می‌شود که جدا از جلسات هیات دولت است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که نگاه دولت به اقتصاد تولید محور است گفت: جذب سرمایه خارجی با حفظ منافع ملی در دستور کار دولت قرار دارد، تلاش شده ظرفیت تولید نفت که یک میلیون بشکه کاهش یافته بود به ظرفیت قبل از کاهش برسد.

وی با آن‌که ایجاد ثبات و آرامش در عرصه اقتصاد امری مهم است و هر عاملی می‌تواند تنش‌زا باشد در ادامه سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت مذاکرات علی‌رغم دشواری زیاد آن و سنگ‌اندازی صهیونیست‌ها براساس اصل عزت، حکمت و مصلحت جلو رفته است البته فراز و فرود وجود دارد اما دستاوردهای خوبی داشته‌ای و همین مساله که دیوار تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران شکاف برداشت یک پیروزی است.

حجت‌الاسلام انصاری عصبانیت اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه و عواملی مثل پادویی منافقین در پارلمان اروپا را از نشانه‌های موفقیت ایران نامید و اضافه کرد: هدفمندی یارانه‌ها اصلی اساسی است که باید انجام می‌شد که البته از ابتدا خشت کج نهاده شده بود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با ارایه آماری یادآور شد: طی 3 سال و اندی که از زمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد 130 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده است، این در حالی است که طی 3 سال گذشته کمتر از 40 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی صرف شده است.

وی افزود: حدوده 7 هزار پروژه نیمه تمام باقی است که 400 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، باید منابعی آزاد شود تا به عمران پرداخت چراکه تعطیلی این پروژه‌ها توسعه بیکاری است.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان این‌که تاکید رییس‌جمهور این است که دولت بهترین تعامل را با مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و بسیج بزرگ داشته باشد تصریح کرد: همه در فضایی که به وجود آمده در فضای اعتدال و برابری و تحت راهبری‌های مقام معظم رهبری می‌توانیم خارج از هر حاشیه‌ای برای محقق کردن اهداف دولت دست در دست هم دهیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان این‌که برخی سایت‌ها و افراد هنوز در دوران رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته سیر می‌کنند و گاهی نامهربانی‌هایی از سوی‌شان دیده می‌شود گفت: مثلا در جشنی که همسر رییس‌جمهور به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برپا کرده بود، ابتکار خوبی بود تا زنان سفرای کشورهای اسلامی که در ایران هستند را با حضرت زهرا (س) آشنا کنند.

وی در عین حال به مولودی خوانی و سخنرانی خانم الهی قمشه‌ای درباره مقام حضرت زهرا(س) و مقام زن در این جشن اشاره و تصریح کرد: جلسه صددرصد زنانه بوده و برنامه‌های معرفی لباس فاخر سنتی ایرانی و تجلیل از 5 شخصیت فرهیخته و واقف که به هر کدامشان یک سکه داده‌اند جزئیاتی بوده که آن را به نحو دیگر منتشر کرده‌اند./9667/پ202/ص

ارسال نظرات