۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۵۵۰
امام جمعه بابل:

سیاسی نگری مهم ترین خطر پیش روی شوراهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، سیاسی نگری را از خطرات جدی شوراها بیان کرد و افزود: متأسفانه در برخی از مناطق دیده شده است که برخی از اعضای شوراها از حیطه مسؤولیت خود خارج شده اند و به دنبال بازی های سیاسی می روند، همه آبرو عزت شورا را در اختیار برخی از افراد قرار داده اند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بابل با گرامیداشت روز شورا، این نهاد را برگرفته از آیه شریفه قرآن و تاکید بر مشورت در امور و واگذاری امور اجرایی به مردم بیان کرد و گفت: یکی از اموری را که قرآن به سفارش فرموده است این است که مؤمنان امور خود را با مشورت انجام می دهند، مشورت و بهره گیری از اندیشه ها و دیدگاه های مختلف است.

 

رییس حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، مسؤولیت شوراها را بسیار مهم بیان و تصریح کرد: باید قدردان این فرصت ها باشیم و از آن در جهت خدمت بی منت و صادقانه به مردم بهره گیریم زیرا مردم این مسؤولیت را به شورا سپردند تا امور شان به صورت جمعی و مشورتی انجام داده شود.

 

وی با تاکید بر همگرایی و استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه مناطق تاکید کرد و ضمن گلایه از برخی تک محوری ها دربرخی از روستاها خاطرنشان کرد: من متأسفم که در برخی روستاها تنها نامی از شورا باقی مانده  است و از بین چند نفر اعضای شورا تنها یک نفر امور را به دست گرفته و افراد دیگر یا کنار زده شده اند و یا خود کناره گیری کردند و این خلاف آن چیزی است که در مسأله شورا پیش بینی شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل در تببین فلسفه شوراها گفت:  شورا یعنی این که عقل و خرد جمعی در این زمینه نظر بدهد و مسأله یک نفره و دو نفره نشود زیرا برخی از مشکلات و نابسامانی ها و گله های مردم این است که این افراد دارند با فلسفه شورا بازی می کنند.

 

وی ادامه داد: قانون این مسؤولیت برعهده شورا قرار داده است که امور مردم را بپردازند و مسؤولیت شوراهای شهر و روستا این است که در دایره ای که قانون اجازه می دهد به امور رسیدگی کنند.

 

امام جمعه بابل، سیاسی نگری را از خطرات جدی شوراها بیان کرد و افزود: متأسفانه در برخی از مناطق دیده شده است که برخی از اعضای شوراها از حیطه مسؤولیت خود خارج شده اند و به دنبال بازی های سیاسی می روند، همه آبرو عزت شورا را در اختیار برخی از افراد قرار داده اند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که نباید شوراها وارد بازی های سیاسی و حزبی افراد و اشخاص بشوند، بلکه همه تلاش آنها باید خدمت به مردم باشد.

 

حجت الاسلام روحانی با انتقاد از وارد شدن برخی از شوراها به وظایفی غیر از حیطه مسؤولیت  خود خاطرنشان کرد: متأسفانه دیده شد که برخی از افراد شورا به ویژه در روستاها که وارد مسائل شرعی می شوند و در زیر برخی از وصیت نامه ها غیر شرعی و ظالمانه مهر تایید شورا می زنند.

 

وی ادامه داد: بعضی از این موقوفات و وصیت نامه ها باطل است اما من تعجب می کنم چرا مهر شورا را در زیر این اوراق زده می شود.

 

این استاد حوزه های علمیه بابل، استفاده از مشورت یکی از کارشناسان امور دینی و روحانیان را به عنوان مشاور در شوراها مورد تاکید قرار داد و گفت: اعضای شورای اسلامی  قبل از امضاء و تأیید برخی از وصیت نامه ها و یا قراردادها با یکی از روحانیان محل خود یا اطراف مشورت کنند و پس از تایید شدن از نظر شرع اقدام به امضای آن کنند.

 

وی با تقدیر از زحمات خالصانه اعضای شوراهای اسلامی به برخی از نابسامانی ها در حوزه شهر بابل اشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم از وضعیت کنده کاری هایی که در برخی از خیابان ها و به ویژه محلات قدیمی می بینند، گلایه دارند و لازم است این مسأله مدیریت شود تا چهره شهر مخدوش نشود.

 

امام جمعه بابل یکی از دیگر از مشکلات شهر بابل را کمبود پارکینگ عمومی در شهر بیان کرد و افزود: نبود پارکینگ در شهر بابل مشکل آفرین شده است امید این دارم که این برادران به این دسته از امور توجه جدی تری کنند و آن گونه که شایسته این شهر  بزرگ و قدیمی که برخوردار از چهره های بزرگ علمی است، به شأن خود در بیاید./950/پ202/ب

ارسال نظرات