۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۵۶۶

احداث غرفه شهدای روحانی در پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که معرفی نقش شهدای استان در دوران دفاع مقدس از مهم ترین اهداف احداث پارک موزه دفاع مقدس است، گفت: غرفه شهدای روحانی و طلبه استان در پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی احداث خواهد شد.
يادواره شهداي روحاني

حجت الاسلام محمدرضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس بیش از 80 شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب کرده است، گفت: اگر تاریخ شهدای خراسان را در دوران دفاع مقدس بررسی کنیم متوجه می شویم تعداد شهدای روحانی استان های خراسان در مقایسه با سایر شهدا بسیار زیاد است.

 

وی با بیان این که در مورد شهدای روحانی و حتی شهدایی که در استان فرمانده گردان بوده اند پژوهش های زیادی صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته و سال جاری سعی شده با برگزاری یادواره های مختلف سبک زندگی این شهدا به مردم به خصوص نسل جوان و طلاب معرفی شود.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی ادامه داد: شهدا به خصوص شهدای روحانی بهترین الگو برای جوانان هستند و اگر جوانان در مسیر رهنمودهای این شهدا حرکت کنند به یقین خواهند توانست به کمال و سعادت واقعی در زندگی خود دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به در پیش بودن ایام تابستان از برگزاری اردوهای طرح هجرت در ایام مختلف ماه تابستان برای طلاب خواهر و برادر خبرداد، گفت: طلاب علاقمند برای ثبت نام و حضور در اردوهای هجرت می توانند به دفاتر بسیج حوزه ها و مدارس علمیه خود مراجعه کرده و فرم های ثبت نام  خود را پرکنند.

 

وی ادامه داد: امسال اولویت اعزام طلاب با مناطق محروم است و سعی خواهد شد در اردوهای یک ماهه و یا چند هفته ای طلاب برای انجام کارهای سازندگی و تبلیغی به روستاهای محروم اعزام شوند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که در سال گذشته استقبال مردم روستاها و مناطق محروم از طلاب بسیار خوب است، گفت: اعزام طلاب خواهر برای تبلیغ احکام دینی در میان زنان روستاها از نیازهای مهم استان است بنابراین افزایش خواهران طلبه داوطلب برای اعزام به طرح هجرت امسال ضروری است.

 

حجت الاسلام توکلی همچنین از حضور پرشور طلاب بسیجی در طرح های اعتکاف خبرداد، گفت: بسیج طلاب برای طلاب و روحانیان شرکت کننده در اعتکاف برنامه تبلیغی ویژای در نظر گرفته است.

 

وی با بیان این که طلاب بسیجی خراسان جنوبی در برنامه های مناسبتی مختلف حضور پرشوری دارند، گفت: حضور طلاب و روحانیان در برنامه های فرهنگی بسیج موجب افزایش فضای معنوی در میان سایر اقشار بسیجی شرکت کننده در برنامه بسیج شده است.

 

حجت الاسلام توکلی با بیان این که کمبود بودجه مانع حضور پرشور طلاب و روحانیان بسیجی در برنامه های مختلف استان نخواهد شد، گفت: مدیریت جهادی راهکار طلاب و روحانیان بسیجی برای اجرای برنامه مختلف در نقاط محروم استان است./968/پ302/ب

ارسال نظرات