۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۰۳۵۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

روحانیان برای ترویج اعتکاف بسترسازی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: اعتکاف فرصتی مغتنم برای خودسازی و کنترل نفس است و روحانیان مساجد در زمینه تبیین اهداف آن، رسالتی سنگین دارند.
حجت الاسلام فخري

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای سنت حسنه اعتکاف است و باید با تبلیغات و برنامه ریزی های جامع و گسترده در برگزاری هرچه بهتر این آیین تلاش کرد.

 

وی افزود: اعتکاف فرصتی مغتنم برای خودسازی و کنترل نفس است و روحانیان مساجد در زمینه تبیین اهداف آن، رسالتی سنگین دارند.

 

حجت الاسلام فخری ادامه داد: اعتکاف مراسمی است که با هدف کلی نظام آفرینش مطابقت دارد و مجموعه ای از بهترین عبادات از جمله روزه، نماز، حضور در مسجد، دعا و تلاوت قرآن را در خود جای داده است.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب برای سست کردن باورها و اعتقادات دینی آحاد مختلف مردم به ویژه نسل جوان، تاکید کرد: باید با برقراری ارتباط صمیمانه با نسل جوان، آگاه کردن و هدایت صحیح آنان، این قشر را از تهدیدهای دشمنان مصون داشت.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یکی از راه های خودسازی و تقویت باورهای دینی اعتکاف است که زمینه برگزاری هرچه بیشتر آیین های مربوط به این سنت حسنه را باید بیش از پیش در جامعه فراهم کرد .

 

وی اضافه کرد: در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره برداری از فیض معنوی آن، جهاد مقدس نیز هست زیرا این مراسم عبادی معنوی نقش بسیار مهمی در رویا رویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می کند به طوری که حضور جوانان در این مراسم بسیاری از توطئه های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

 

حجت الاسلام فخری تاکید کرد: باید نقایص و مشکلات آیین های ویژه اعتکاف را با برنامه ریزی منسجم و علمی رفع کرد تا زمینه ترغیب بیش از پیش جوانان به این سنت حسنه فراهم شود.

 

ثبت نام معتکفین از اول ماه رجب آغاز می شود

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضهار داشت: ثبت نام از معتکفین از اول ماه رجب آغاز می شود که امسال علاوه بر ثبت‌ نام حضوری از معتکفان در دفاتر تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه برداران و خواهران استان ثبت‌ نام اینترنتی نیز به صورت آزمایشی انجام خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه مصلای امام خمینی (ره)، مسجد امام حسین و مسجد جامع علی بن ابی طالب محل های قطعی برگزاری آیین مذهبی اعتکاف است، گفت: در شهرستان های تابعه نیز برنامه اعتکاف در مساجد جامع و مصلا ها برگزار خواهد شد.

 

 حجت الاسلام فخری در پایان گفت: آیین باشکوه اعتکاف در ایام البیض و همزمان با ولادت مولای متقیان همزمان با سراسر کشور در استان نیز با سخنرانی های دینی، تشکیل مجامع قرآنی، کلاس اخلاق و گفتمان های دینی و پاسخ به سوالات برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است مکان های برگزاری این آیین باشکوه مذهبی تا چند روز آینده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به صورت دقیق مشخص می شود./1302/ت302/ب

ارسال نظرات