۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۰۳۶۱۶

13هزار و 500 نفر سهم آذربایجان غربی از مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سهم آذربایجان غربی در سومین مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 13 هزار و 500 نفر است.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از تعیین سهمیه 13 هزار و  پانصد نفری استان آذربایجان غربی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری خبر داد و افزود:  طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در حال برگزاری است.

 

 وی با بیان این که طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها و در دو گروه خواهران و برادران اجرا می‌شود، اظهار داشت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و کانون‌های حفظ قرآن کریم محل های برگزاری کلاس های آموزش قرآن طرح تربیت حافظان است.

 

حجت‌الاسلام مصائبی با بیان این که در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه سه رده حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و حفظ سه جزء تعریف شده است، عنوان کرد: حافظان کلام وحی آثار و برکات این نعمت الهی را در زندگی دنیوی و اخروی خود به طور ملموسی مشاهده خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات انس جوانان به قرآن، گفت: حفظ قرآن به عنوان یکی از راه‌های انس با قرآن همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و ایشان در دیدار با جامعه قرآنی علاوه بر ضرورت توجه به مفاهیم و قرائت صحیح و پسندیده، به حفظ قرآن هم تأکید کرده‌اند.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی کشور آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و کلام الهی است، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع‌ترین روش انس با قرآن است.

 

  حجت‌الاسلام مصائبی با تأکید بر این که همه باید در راستای نهادینه شدن آموزه‌های دینی با مراجعه به قرآن کریم در زندگی خود تلاش کنیم، اظهار کرد: انسان زمانی که سینه خود را به نور قرآن منور و فکر و اندیشه‌اش را با معرفت به کتاب آسمانی قرآن آغشته کند، الگوی اخلاق جامعه خواهد شد.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان آذربایجان غربی از دو دوره برگزار شده طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، اعلام کرد: تلاش برای رسیدن به اهداف طرح حافظان قرآن کریم یکی از اولویت های برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان است.

 

 وی از برنامه های سال 93 به اعزام مربی به مراکز تربیت مربی اشار کرد و افزود: در سالجاری برای 40نفر از مربیان خود دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان برگزار و 40مربی دیگر هم به مرکز تربیت حفظ قرآن کریم در قم اعزام خواهند شد./936/ت302/ب

ارسال نظرات