۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۶۲۴
دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان خبر داد؛

10 اردیبهشت ماه زمان آغاز ثبت نام اعتکاف در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان، با اشاره به زمان آغا ثبت نام معتکفان در خوزستان اظهار داشت: زمان نام نویسی در مراسم معنوی اعتکاف در استان خوزستان از تاریخ 10 اردیبهشت ماه آغاز می شود.
10 اردیبهشت ماه زمان آغاز ثبت نام اعتکاف در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا عباسی، دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان، ظهر امروز در نشست توجیهی رابطان مساجد برگزار کننده اعتکاف خوزستان با بیان این که اعتکاف در حقیقت حضور در جبهه خودسازی است، اظهار داشت: غنیمت ‌شمردن فرصت‌ های خودیابی و رهایی از ظلمت ها به سوی نور از برکات اعتکاف است.

وی نزدیکی به خدا و قرب الهی را از دیگر اثرات اعتکاف برشمرد و تصریح کرد: قرب الهی همان فلاح و رستگاری بوده که انسان به وسیله عبادت آن را می‌جوید.

دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان به وظایف مسؤولان اجرایی مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: فرایند اعلام آمادگی مساجد جهت برگزاری مراسم اعتکاف آغاز شده و تا 2 روز آینده نیز ادامه دارد.

عباسی با اشاره به زمان آغاز ثبت نام معتکفان در خوزستان اظهار داشت: زمان نام نویسی در مراسم معنوی اعتکاف در استان خوزستان از تاریخ 10 اردیبهشت ماه آغاز و تا تاریخ 21 همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که متقاضیان جهت ثبت نام در اعتکاف می توانند از طریق درگاه اینترنتی www.masajed-khz.ir اقدام کنند، اظهار داشت: هزینه ثبت‌نام امسال 40 هزار تومان اعلام شده است و برخی مساجد که توان مالی دارند می‌توانند کمتر از هزینه اعلام شده را از متقاضیان دریافت کنند.

دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان با اشاره به مزیت‌های استفاده از سامانه اینترنتی اعتکاف تصریح کرد: دسترسی مساجد به اطلاعات معتکفان و بهره بری از آنان در برخی برنامه های فرهنگی از مزیت های این سامانه اینترنتی است.

وی در ادامه افزود: افرادی که سال گذشته از طریق فضای مجازی نام‌نویسی کردند نیازی به نام‌نویسی مجدد ندارند و با رمز و نام کاربری سال گذشته خود می‌توانند در دوره جدید اعتکاف شرکت کنند.

عباسی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان لیستی از مداحان و سخنرانان را در اختیار مساجدی که نیاز دارند، قرار می دهد، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران خوزستان آمادگی خود را جهت اعزام مبلغ خواهر به مساجد میزبان اعتکاف را اعلام کرده است./9464/پ203/ب

ارسال نظرات