۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۰۳۶۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهدا اسناد ماندگار انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شهدا را اسناد ثبت شده و ماندگار انقلاب اسلامی ایران دانست و بر حفظ آثار و نشر بیش از پیش ارزش های دفاع مقدس تأکید کرد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی شب گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، حفظ آثار بر جای مانده از هشت سال دفاع مقدس را وظیفه سنگینی ذکر و اظهار کرد: مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس علاوه بر حفاظت از این آثار باید نشر ارزش های آن را نیز به صورت جدی پیگیری کنند.

 

وی اضافه کرد: آثار و ارزش های هشت سال دفاع مقدس باید به صورت ویژه و بدون تحریف به نسل های آینده منتقل شود تا مفهوم دفاع مقدس در گذر سال ها تغییر نکند و فرزندان آینده این آب و خاک دفاع مقدس در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان را بشناسند و قدر بدانند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بر تبیین و تشریح ارزش های دفاع مقدس برای نسل های سوم و چهارم انقلاب تأکید کرد و گفت: شهدا اسناد ثبت شده و ماندگار انقلاب اسلامی هستند و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در واقع با دفاع مقدس دارای سند و شناسنامه شد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی پای سند انقلاب اسلامی ایران را شهدا با خون پاک خود امضا کرده اند و به دلیل وجود همین سند است که هیچ قدرتی در دنیا جرأت و توان جسارت و تعدی به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد و مستکبران نمی توانند خدشه ای به انقلاب و نظام ما وارد کنند.

 

وی وظیفه نسل جوان برای حفاظت و حراست از این سند را بسیار مهم دانست و افزود: باید با روشن گری و تبیین ارزش های دفاع مقدس در بین نسل های جدید، آنها را برای حفاظت از دستاوردهای شهدای انقلاب آماده کنیم و نگذاریم این انقلاب به دست نااهلان بیفتند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با انتقاد از این که خراسان شمالی تنها استان کشور است که هنوز پارک موزه دفاع مقدس ندارد، خواستار توجه و مساعدت بیشتر برای اجرای این طرح مهم و ارزشی در استان شد.

 

لازم به ذکر است؛ با وجود گذشت چندین سال از طرح ایجاد موزه دفاع مقدس در استان خراسان شمالی و جانمایی آن، طرح یاد شده متأسفانه همچنان بر روی کاغذ مانده و این استان از داشتن پارک موزه دفاع مقدس بی نصیب مانده است.

 

امام جمعه بجنورد امروز احداث این پارک موزه را یکی از مطالبات مهم مردم شهیدپرور خراسان شمالی اعلام و اظهار کرد: موزه های دفاع مقدس در استان و کشور باید به بهترین شکل ممکن احداث شوند.

 

به گفته وی موزه های دفاع مقدس باید دارای جذابیت های ویژه ای باشند تا بتوانند ارزش ها و آثار شهدا و دفاع مقدس را به خوبی به نسل های آینده منتقل کنند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات سرهنگ پاسدار سعادت جلال دوست، مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار احیامحمد امیریبه عنوان مدیرکل جدید این بنیاد در استان معرفی شد.

 

استان 867 هزار نفری خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز، 370 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

 

72 نفر از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت روحانی و طلبه بوده اند که به نسبت جمعیت اقشار در سال های دفاع مقدس؛ بیشترین تعداد شهدای استان به نسبت جمعیت، مربوط به قشر طلاب و روحانیان است./9314/پ202/ب

ارسال نظرات