۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۳۶۶۲

ترس آمریکا از موشک های بالیستیک جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری رسا ـ مقام بلند پایه وازت خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت: نگرانی‌های ما نسبت به توسعه برنامه موشک های بالیستیک ایران است.
موشک بالستيک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در خبری، گفت: یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز خوشبینی نسبت به نتیجه احتمالی گفت وگوهای هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و غرب، موشک های بالیستیک ایران اسلامی را تهدیدی علیه کشورهای غربی دانست و گفته است که ایالات متحده همچنان نگران این موشک ها است.

 

فرانک رز یکی از مقام های بلند پایه وزارت امور خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه در ابوظبی، گفت: واشنگتن کاملا متوجه نگرانی کشورهای غربی بوده و می خواهد با راه اندازی یک سپر دفاع موشکی به یاری این کشور‌ها رود.

 

این مقام وزارت خارجه بیان داشت: نگرانی‌های ما نسبت به توسعه برنامه موشک های بالیستیک ایران است.

 

وی افزود: تا زمانی که ایران برنامه موشک‌های بالستیک خود که می‌تواند تهدیدی علیه منافع ایالات متحده و متحدانش در منطقه باشد را دنبال می کند، آمریکا و دیگر شرکایش همکاری مؤثری برای مقابله با چنین تهدیدی خواهد داشت.

 

رز، تصریح کرد: اولویت ایالات متحده در منطقه توسعه یک سامانه دفاع موشکی است.

 

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران یکی از گسترده ترین برنامه‌های موشکی خاورمیانه را داراست و آمریکا هراسان این است که ایران اسلامی بتواند با توانایی دفاعی بالای خود، رژِیم صهیونیستی و حتی خود آمریکا را مورد تهدید جدی تری قرار دهد./993/1409/ح

ارسال نظرات