۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۶۶۴

هولوکاست ابزاری علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

نتانیاهو به صورت ضمنی جهانیان را بر فشار به ایران تحریک کرد و گفت: کشتار ۶ میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم هشداری برای جهانیان است و باید از هولوکاست درس عبرت گرفت و از تکرار آن جلوگیری کرد.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي0

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری به نقل از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در محل یادبود قربانیان هولوکاست سخن می راند، گفت: جمهوری اسلامی در پی نابودی کشور اسرائیل است.

 

نتانیاهو تاکید کرد: «ایران با ایجاد تاسیسات زیرزمینی، غنی‌سازی اورانیوم، تولید پلوتونیوم از طریق راکتورهای آب سنگین و ساخت موشک‌های قاره‌پیما می‌خواهد اسرائیل را از میان بردارد.»

 

در همین حال نتانیاهو به صورت ضمنی جهانیان را بر فشار به ایران تحریک کرد و گفت: کشتار 6 میلیون یهودی در جریان جنگ جهانی دوم هشداری برای جهانیان است و باید از هولوکاست درس عبرت گرفت و از تکرار آن جلوگیری کرد.

 

نخست‌وزیر این رژیم غاصب ؛ در "یادواشم"، محل احترام به قربانیان هولوکاست، این سوال را مطرح ساخت: «چرا در سال‌های پیش از وقوع هولوکاست اغلب رهبران جهان خطر نابودی یهودیان را نادیده گرفتند؟»

 

به گفته نتانیاهو در شرایط کنونی نیز رهبران جهان "تهدیدهای جدی" علیه بقای این رژیم را نادیده می‌گیرند. وی از رهبران کشورهای جهان خواست "برای پرهیز از رویارویی مستقیم با ایران، تسلیم هر شرایطی نشوند".

 

به گفته ناظران سیاسی اشاره نتانیاهو به توافق ژنو در ماه نوامبر 2013 میان ایران و شش قدرت جهانی است که امکان حل مسالمت‌آمیز مناقشه اتمی را فراهم کرده است. رژیم اشغالگر قدس با رد توافق ژنو، خواهان مقابله موثر با گسترش برنامه اتمی و قابلیت‌های هسته‌ای ایران است.

 

این دولت اشغالگر بارها اعلام کرده است که اگر جامعه جهانی نتواند خطر ایران اتمی را برطرف کند، عملیات نظامی علیه ایران می‌تواند یکی از گزینه‌های ممکن باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات