۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۳۷۱۲
همزمان با سالروز شهادت امام هادی؛

مراسم تشییع دو شهید گمنام در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ در روز شهادت امام هادی (ع) زنجان میزبان دو شهید گمنام که در عملیات خیبر به شهادت رسیده اند، خواهد بود و مراسم تشییع شهدا نیز همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) برگزار خواهد شد.
شهداي گمنام در زنجان

علی مهدی خانی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از حضور دو شهید گمنام در زنجان و برگزاری مراسم تشییع آنها در روز شهادت امام هادی (ع) خبر داد و اظهار داشت: این دو شهید جزو 96 شهید تفحص شده در اسفند ماه سال قبل هستند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این شهدای بزرگوار که از خیل جوانان جویای شهادت بوده و به صف مجاهدان دفاع مقدس پیوسته بودند یکی 18 ساله و دیگری 22 ساله است که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده اند که خوشبختانه سال قبل بدن مطهر آنها همراه 94 شهید دیگر پیدا شد و شکر خدا این دو عزیز روزی مردم زنجان بوده است.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با بیان این که محل تدفین شهدا از قبل آماده شده است، گفت: طی جلساتی که با مسؤولان شهر زنجان و مسؤولان شهرستان هیدج برگزار کردیم و همچنین با توجه به بازدیدهای میدانی به عمل آمده، بوستان ملت شهرستان هیدج زنجان مکان مناسبی برای تدفین این دو شهید بزرگوار تشخیص داده شد و مقدمات کار نیز از سوی مسؤولان فراهم شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای ورود شهدای گمنام به زنجان تصریح کرد: این شهدای عزیز بنابر هماهنگی های قبلی قرار است روز 11 اردیبهشت وارد شهر زنجان شده و مراسم استقبال از پیکرهای مطهر آنها از سوی مردم شهید پرور زنجان که اغلب جوانان هستند، صورت خواهد گرفت.


مهدی خانی در ادامه با اشاره به دیگر
مراسمات برنامه ریزی شده با حضور دو شهید گمنام اظهار داشت: برگزاری سومین یادواره شهدای جاوید الاثر، برگزاری دعای ندبه صبح روز جمعه در حسینیه اعظم زنجان، تشییع پیکرهای مطهر از مصلی نماز جمعه زنجان و سپس انتقال این دو شهید سرافراز به شهرستان هیدج برای تدفین، از دیگر برنامه های طراحی شده با حضور این عزیزان است.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان با بیان این که حضور این دو شهید فضای شهر را معطر به عطر جبهه ها خواهد کرد گفت: قطعا تأثیر پذیری جوانان از این مراسم بیشتر از بقیه خواهد بود چرا که این دو شهید عزیز نیز خود از خیل جوانان جویای شهادت هستند که به گفته امام راحل این شهدا امامزادگان عشق اند و لذا روحیه ایثار و فداکاری خود را به مردم و به خصوص جوانان تزریق کرده و فضای شهر را معطر به عطر شهدا و جبهه ها خواهند نمود که به تأسی از مادرشان حضرت زهرا (س) کسوت گمنامی را برای خود برگزیده اند. /949/ت303/ب

ارسال نظرات