۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۰۳۷۱۶

ویژه مراسم شهادت امام هادی در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ویژه مراسم شهادت امام هادی (ع) همزمان با سالروز شهادت این امام بزرگوار با حضور حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود.
ويژه برنامه شهادت امام هادي(ع)

حجت الاسلام امیر اسلامی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری ویژه مراسم شهادت امام هادی (ع) همزمان با سالروز شهادت ایشان خبر داد و اظهار داشت: این ویژه برنامه با عزم طلاب با حضور گسترده و همچنین با حضور حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی به عنوان مهمان ویژه مراسم برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش طلاب از چند ماه پیش برای برگزاری این مراسم عزاداری افزود: طلاب عزیز از چند ماه پیش در جریان برگزاری این ویژه برنامه روز شهادت هستند که در همین رابطه با حجت الاسلام آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هماهنگ شده و از ایشان برای سخنرانی در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) در ادامه با بیان این که متأسفانه در شناساندن امام هادی (ع) در جامعه غفلت صورت گرفته است تصریح کرد: همه ائمه (ع) بر گردن ما حقوقی از جمله رساندن سخنان این بزرگواران به مردم دارند که بنا به فرموده امام صادق (ع) اگر مردم زیبایی کلام ائمه (ع) را بدانند به سوی آنان جذب می شوند که متأسفانه در این میان امام هادی (ع) مورد غفلت واقع شده است.

 

حجت الاسلام اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: همین غفلت کوتاه ما کافی بود تا دشمن از این فرصت نهایت استفاده را برای ضربه زدن به کیان تشیع ببرد که همین مسأله سال قبل اتفاق افتاد و یک مرتد به تمام معنا یعنی شاهین نجفی به خود اجازه داد تا در مورد امام هادی (ع)، حجت خداوند بر روی زمین چنین اهانت هایی کند.

 

وی در ادامه با بیان این که طلاب برای جبران همین کوتاهی امسال دست به کار شده اند گفت: امسال طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برای جبران آن کوتاهی و قصور دست به کار شده اند و چنین مراسمی را تدارک دیده و مقدمات آن را فراهم کرده اند که البته ما بیشتر علاقه داشتیم تا به صورت همایش این مراسم برگزار شود و ابعاد مختلفی از زندگی این بزرگوار تشریح شود که متأسفانه امکان پذیر نشد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در پایان ابراز امیدواری کرد که همه مردم و شیعیان جهان دست به دست هم دهند تا روز شهادت امام هادی (ع) را به یک روز جهانی تبدیل کرده و زندگی این امام همام را برای مردم دنیا تبیین کنند.

 

گفتنی است؛ این مراسم روز 13 اردیبهشت ساعت 11 صبح و با حضور مداحان بزرگ زنجان برگزار خواهد شد. /949/ت303/ب

ارسال نظرات