۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۰۳۷۴۹
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

واکنش نماینده ولی فقیه به اظهارات وزیر ارشاد درباره بودجه فرهنگی حوزه

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری با تأکید بر این‌که حوزه‌‌ها به شدت با کمبود و مشکلات مواجه هستند، گفت:‌ وظیفه دولت است که به حوزه‌های علمیه کمک کند اما این‌که عنوان شود بیشترین بودجه‌های فرهنگی در اختیار حوزه است هیچ گاه چنین چیزی نبوده است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر این‌که بیشترین بودجه فرهنگی کشور در اختیار حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه از دیر زمان استقلال خود را داشته و هیچ گونه وابستگی به دستگاه‌ها و دولت‌ها نداشته‌اند.

وی با بیان این‌که در برخی زیر ساخت‌ها انتظار بود که دولت سهیم باشد و در این زمینه حوزه‌ها را یاری کند،‌ ابراز کرد: با توجه به این‌که امروز دنیای اسلام و جهان نیازمند پاسخگویی حوزه‌های علمیه به شبهات هستند از این رو دولت موظف است زیر ساخت‌های لازم را برای حوزه‌ها فراهم کند.

امام جمعه شهر کرد ادامه داد: کمک دولت در بخش زیر ساخت‌های حوزه علمیه به معنای وابستگی حوزه به دولت نیست و این امر ضرورت حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به این‌که در مقاطعی کمک‌هایی از سوی دولت به حوزه شده و در مقاطعی نیز این کمک‌ها متوقف شده است، اظهار کرد: هیچ گاه از سوی دولت بر اساس آن چیزی که نیاز حوزه‌ها بوده کاری صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری با بیان این‌که امروز ردیف و تخصیص بودجه‌ها مشخص است،‌ افزود: بودجه‌ همه دستگاه‌ها و نهادها مشخص شده و این مسأله چیزی نیست که بتوان با ادعا یک سری مسائل و ذهنیت‌هایی را به وجود آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این‌که حوزه‌‌ها به شدت با کمبود و مشکلات مواجه هستند، گفت:‌ وظیفه دولت است که به حوزه‌های علمیه کمک کند اما این‌که عنوان شود بیشترین بودجه‌های فرهنگی در اختیار حوزه است هیچ گاه چنین چیزی نبوده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه در استان‌ها و قم با مشکلات متعددی مواجه هستند و نمی‌توانند نیازمندی‌های خود را تأمین کنند./927/ت302/ج

ارسال نظرات