۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۳۷۵۳
سلسله مباحث درس های از قرآن کریم(3)؛

آیت الله حسینی: درود نفرستادن به پیامبر و اهل بیتش خیانت به پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ استادحوزه با ذکر روایت و احادیث از منابع و مآخذ اهل سنت در باره درود فرستادن به پیامبر(ص) و اهل بیتش گفت:: درود نفرستادن به پیامبر(ص) و اهل بیتش در حقیقت خیانت و پشت کردن به پیامبر اکرم (ص) است.
آيت  الله حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی حسینی، عالم عراقی، ظهر امروز، در سومین جلسه از سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم که درشبکه ماهواره‎ای الاهواز پخش می‎شود با اشاره به کتاب مستدرک الصحیحین حاکم نیسابوری درباره درود فرستادن به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیتش گفت: مؤلف این کتاب درود فرستادن را تنها به پیامبر(ص) اختصاص داده است و ذکر درود به اهل بیت پیامبر را لازم نمی داند.

 

این عالم عراقی با بیان این‎که هدف از آل محمد در قرآن کریم اهل کسا هستند، اظهار داشت: بسیاری از کتاب‎های اهل سنت از جمله ترمذی و صحیح بخاری و مسلم اهل کسا را آل محمد میدانند.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‎که اهل کسا حضرت علی، حضرت فاطمه و سبطین امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) هستند که پیامبر بالاپوشی بر سر خود و آن چهار تن دیگر افکند، گفت: بسیاری از روایت ها در کتاب‌های اهل سنت، مبنی بر این که  اهل کسا اهل بیت پیامبر(ص) هستند که درود فرستادن در نماز و غیر از آن واجب است.

 

وی با اشاره به احادیث موجود در کتاب مسند احمد بن حنبل و تبین آل محمد در این کتاب خاطرنشان کرد: روشن است که احمد بن حنبل و بسیارى از دانشمندان سنى به صحت مسند أحمد ملتزم هستند و اهل کسا را تنها اهل بیت پیامبر(ص) را میدانند.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: زنان و خویشاوندان پیامبر(ص) از جمله آل جعفر، آل عقیل و بنی عباس از اهل بیت پیامبر(ص) به شمار نمی آیند و  آیه شریفه «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» مصداق آنها نیست.

 

این عالم عراقی با تأکید براین که درود فرستادن از دیدگاه تشیع، حنبلیها و شافعی‎ها بر پیامبر(ص) و اهل بیتش در هر زمان و مکان واجب است، اظهار داشت: درود فرستادن به خویشاوندان پیامبر(ص) از دیدگاه همه مذاهب واجب نیست.

 

وی درپایان سخنان خود با ذکر روایت و احادیث از منابع و مآخذ اهل سنت در باره درود فرستادن به پیامبر(ص) و اهل بیتش گفت: درود نفرستادن به پیامبر(ص) و اهل بیتش در حقیقت خیانت و پشت کردن به پیامبر اکرم (ص) است./9456/پ202/غ

ارسال نظرات