۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۷۹۴
در مدرسه علمیه قائم چیذر برگزار می شود:

مراسم بزرگداشت هفته معلم با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مدرسه علمیه قائم چیذر از برگزاری مراسم تجلیل از اساتید به مناسبت هفته معلم با حضور آیت الله حسینی بوشهری در این مدرسه خبر داد.
آيت الله حسيني بوشهري

حجت الاسلام سیدحمید مرتضوی، معاون آموزش مدرسه علمیه قائم چیذر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که همه ساله در هفته معلم برنامه‌ای به منظور اکرام اساتید حوزه در این مدرسه برگزار می شود گفت: مراسم تجلیل از اساتید به مناسبت هفته معلم با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در روز شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در این مدرسه برگزار می شود.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این‌که ورود برای عموم خواهران و برادران آزاد است اظهار داشت: این مراسم از ساعت 10 تا 13 برگزار می شود و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اولیا موسس و متولی مدرسه علمیه قائم چیذر، مولودی خوانی و اهدای لوح تقدیر و هدایا به اساتید حوزه  بخش‌های مختلف این مراسم می باشند.

معاون آموزش مدرسه علمیه قائم چیذر با اشاره به جایگاه والای استاد و معلم گفت: متاسفانه حقوق و مزایا و ارائه خدمات به اساتید حوزه علمیه شایسته و بایسته جبران زحمات ایشان نیست و باید مسؤولین تدبیری برای این موضوع بیاندیشند.

وی با تاکید بر این‌که اساتید حوزوی معمولا از روی اخلاص و عشق به تدریس مشغول هستند ابراز داشت: خانواده های اساتید مانند سایر مردم نیازهایی دارند که باید تامین شود بر همین اساس اگر حقوق اساتید ارتقا یابد یا مانند برخی ادارات و نهادها مزایای فصلی داشته باشند و در مواردی مانند بیمه به آنها رسیدگی شود به آسودگی خاطر اساتید از ناحیه خانواده افزوده شده و بازده کاری آنها بالا می رود.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به این‌که اساتید حوزه پرورش دهنده مبلغان دین و مروجان باورهای دینی آینده هستند خاطرنشان کرد: برخی از اساتید حوزه برای تامین معاش در کنار تدریس جای دیگر هم مشغول هستند در حالی‌که اگر اساتید از نظر مالی تامین بشوند وقت بیشتری برای طلاب می گذارند و کیفیت کلاس ها و شاگردان تربیت شده افزایش پیدا می کند.

گفتنی است مدرسه علمیه قائم چیذر در بزرگراه صدر، بلوار کاوه، قیطریه، چیذر، خیابان شهید خراسانی، کوی حوزه علمیه واقع شده است./959/

ارسال نظرات