۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۰۳۷۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای برنامه های قرآنی در بین نسل جوان بیشتر شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بر اجرای بیش از پیش برنامه های قرآنی در بین اقشار جوان و نوجوان جامعه تأکید کرد و گفت: برگزاری اصولی و کارشناسی شده برنامه های قرآنی در بین جوانان آنها را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می کند.
همايش توجيهي مربيان قرآني خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عصر سه شنبه در همایش توجیهی و تجلیل از مربیان طرح حفظ قرآن کریم اوقاف خراسان شمالی که در محل حرم امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با ورود نور قرآن به زندگی مردم، ظلمت و تاریکی از دل ها بیرون می رود و جای آن را نور و روشنایی می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت قرائت و حفظ قرآن کریم و نقش بی نظیر سازندگی آیه های نو در زندگی انسان، تصریح کرد: هر چه قدر با قرائت قرآن و تفکر در آیه های آن مأنوس باشیم؛ بی شک احتمال خطا و گناه در انسان کمتر می شود و این مهم سعادت دنیوی و اخروی را برای ما به همراه دارد.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: قرآن کریم به زندگی انسان ها روح و جانی الهی می بخشد و نمی گذارد اعمال و نیات آنها تنها به حوزه دنیوی و مادیات خلاصه شود.
وی با تأکید بر گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه علی الخصوص در بین اقشار جوان و نوجوان، اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام فرهنگ مزین شده؛ باید برنامه های قرآنی بیش از گذشته در دستور کار مسؤولان قرار گیرد چرا که آموزه های قرآنی بهترین منبع برای اصلاح فرهنگ جامعه به شمار می روند.
به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی نظام مقدس اسلامی از نظر منبع فرهنگ بسیار غنی است؛ اما آن چه که در این میان گاهی مغفول باقی می ماند هنر استخراج و ترویج این آموزه های فرهنگی در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری اصولی و کارشناسی شده برنامه های قرآنی در بین جوانان آنها را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می کند اما لازم است در این راستا تلاش مسؤولان و متولیان بیشتر شود.
در این همایش حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز درباره اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم با محوریت امامزاده ها و بقاع متبرک توضیحاتی ارائه داد.
وی با بیان این که طرح تریبت و حافظان قرآن کریم از دو سال پیش و در پی رهنمون مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است، افزود: در این طرح یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن در امامزاده های سراسر کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف تربیت می شوند.
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح مزبور در یک برنامه چهار ساله اجرا می شود، گفت: در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآنی؛ سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر قرآن آموز شامل دو هزار و 700 قاری و دو هزار و 700 نفر نیز حافظ قرآن کریم منظور شده است.
وی با بیان این که این مهم از دو سال پیش در 114 نقطه استان خراسان شمالی با فعالیت 113 مربی قرآنی در حال انجام است، افزود: بیش از سه هزار و 500 قرآن آموز استان در این طرح شرکت کرده اند و خراسان شمالی نیز از این نظر در رده نخست استان های کشور قرار دارد.
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که آزمون کتبی مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف نهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در امامزاده ها و حوزه های تعیین شده استان خراسان شمالی نیز برگزار شد، عنوان کرد: در این آزمون حدود دو هزار و 500 قرآن آموز شرکت داشتند که نتایج نهایی آن در ماه جاری اعلام می شود و به کسانی که حد نصاب نمره لازم را کسب کرده باشند؛ مدرک رسمی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا می شود.
گفتنی است؛ در پایان همایش توجیهی و تجلیل از مربیان طرح حفظ قرآن کریم خراسان شمالی از تمامی مربیان قرآنی این طرح تجلیل شد./9314/پ202/ب
ارسال نظرات