۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۳۸۰۹
مسؤل حوزه علمیه جعفریه رستمکلا:

اصلاح فرهنگ در گرو ترویج راه و روش اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه جعفریه رستمکلا گفت: اصلاح فرهنگ در گرو ترویج راه و روش اهل بیت(ع) است و هر چه این فرهنگ و راه و روش انبیاء در جامعه و خانواده بیشتر رعایت شود فرهنگ اسلامی و دینی و ارزشی ما نیز متعالی تر می شود.
حجت الاسلام مرتضي ايازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مرتضی ایازی، مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر عصر سه شنبه در همایش و نشست بصیرتی سیاسی در این حوزه که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: طلاب به عنوان معلمان و مبلغان جامعه باید در جهت رشد فرهنگی جامعه بیش از گذشته وارد شده و دغدغه فرهنگی داشته باشند.

 

وی بیان داشت: بحث فرهنگی از مسائل مهم جامعه است که نباید گذرا از آن عبور کنیم چرا که در سال جدید به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و به عنوان دغدغه مسؤولان است که باید بیش از گذشته مرود توجه باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های کشور در جهت تحقق مطالبات رهبری بهره گرفته شود، گفت: نباید نسبت به شعار سال برخورد شعاری شود، بلکه باید همه خود را موظف به اجرای رهنمودهای رهبری بدانند.

 

حجت الاسلام ایازی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کپی برداری از علوم غربی نادرست است، گفت: در حال حاضر با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی باید ارزش ها و فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی خود را به جهان بشناسانیم.

 

وی با بیان این که علوم غربی برای ما سعادت و تعالی حقیقی را به ارمغان نخواهد آورد، خاطرنشان کرد: تقویت علوم اسلامی می تواند جامعه را در مسیر تعالی حقیقی سوق دهد.

 

مسؤول حوزه علمیه جعفریه رستمکلا با بیان این که فرهنگ از نظر لغوی به معنای شکوه یک دسته و گروه است، افزود: امروز فرهنگ به مجموعه ای از آداب و رسوم و هنجارها و ارزش های جامعه گفته می شود که باید مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام ایازی با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی گفت: خداوند ما را خلق کرد تا به معرفت برسیم و معرفت را بشناسیم و زشت و زیبا را دیده و با کسب معرفت در جهت سعادت طی مسیر کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه جعفریه رستمکلا با بیان این که حوزه های علمیه با تربیت طلاب نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی و انحراف ها دارند، بیان داشت: حوزه های علمیه به عنوان مکان پاسخگویی به مسائل دینی و معنوی و ارزشی باید فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کنند.

 

حجت الاسلام ایازی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری اضافه کرد: استاد مطهری شخصیت بی نظیری است که انقلاب اسلامی ایران باید به این مرد بزرگ ببالد چرا که حضور ایشان در کارنامه این انقلاب، ارزش کارنامه را بالا برده و افزایش داده است.

 

وی افزود: شخصیت کم نظیر شهید مطهری در دو بعد اساسی علم و تقوا باید الگو و نمونه برای همه جامعه و به خصوص طلاب جوان باشد تا با بهره برداری از اندیشه های این بزرگ مرد به تعالی و بالندگی برسند./950/پ202/ب

ارسال نظرات