۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۳۸۱۰
آیت الله نظری:

مسؤلان با برنامه ریزی ظرفیت های نهفته کشور را به فعلیت برسانند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مسؤولان باید با برنامه ریزی هدفمند استعدادهای نهفته کشور را به فعلیت برسانند، ادامه داد: متأسفانه ظرفیت های گسترده ای در بخش های مختلف کشور وجود دارد که همچنان بدون توجه باقی مانده است.
مسؤلان با برنامه ریزی ظرفیت های نهفته کشور را به فعلیت برسانند مسؤلان با برنامه ریزی ظرفیت های نهفته کشور را به فعلیت برسانند مسؤلان با برنامه ریزی ظرفیت های نهفته کشور را به فعلیت برسانند مسؤلان با برنامه ریزی ظرفیت های نهفته کشور را به فعلیت برسانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جمعی از مسؤولان اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی و همچنین فعالان کارگری استان عصر سه شنبه با آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری دیدار و گفت وگو کردند.

 

آیت الله نظری در این دیدار با اشاره به این که بشریت در میان همه مخلوقات عالم حتی ملائکه از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، گفت: بشریت در تاریخ به خوبی نتوانسته از قدردان این جایگاه ارزشمند باشد.

 

وی عقل و دین را دو چراغ روشن در مسیر زندگی انسان دانست و افزود: متأسفانه بشر در تاریخ از این دو چراغ روشنایی بخش استفاده نکرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که عقل نعمت بزرگی است که خداوند متعال برای تکامل در بشریت قرار داده است، خاطرنشان کرد: نعمت دین و شریعت به عنوان دومین چراغ هدایت زندگی انسانی در تکمیل عقل آمد و مصالح عالی تری را از عقل بیان کرد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه ادامه داد: از نظر تربیتی بشر موجودی است که باید به تکامل، تعادل، خدمت، خیررسانی، فضیلت، سعادت و ابدیت برسد که متأسفانه بشریت در این مسیر خوب عمل نکرده است.

 

وی با اشاره به این که موجودات نباتی و حیوانی نیز در ذات و ولد و زندگی طبیعی با بشریت مشترک هستند، افزود: مختصات زندگی انسان تکامل انسان است و این تکامل زمانی است که بدی و ظلم در جامع انسانی وجود نداشته باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: یعنی بشریت از نظر عقل و درک به جایی می رسد که دیگر ظلم و زشتی در او راه ندارد و با درک و عقل خود به این نتیجه می رسد که تعالی و سعادت خود در خیر رسانی و خدمت است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که این مسأله در سه قسمت فرد، خانواده و جامعه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: اگر این سه رابطه تحت نظام عقل و دین اجرا و عمل شود نقص در جامعه بشری وجود ندارد و انسان به این نتیجه می رسد از دروغ، سخن چینی، دخالت در امور دیگران، ظلم و بدی دوری کند و تنها در مسیر خیر و خدمت گام بردارد.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز خانواده باید حقوق تربیتی، اجتماعی، تعادلی، تکاملی، روحی، دینی و اخروی را رعایت کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه  با بیان این که اسلام دین جامع پرورش دهنده شئون مختلف وجود است، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر مبانی دینی جامعه را به سوی تعالی و سعادت حقیقی رهنمون می سازد.

 

وی افزود: عالم ارزش دارد چون درک است، کارگر ارزش دارد چون فعل و عمل است و بدون عمل آثار تکوینی ظاهر نمی شود، چون همه امور مربوط به عمران، آبادی، تولید و صنعت در کشور همه از فعل و عمل کارگران زحمتکش است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر توجه و رسیدگی بیشتر مسؤولان نسبت به امور کارگری تأکید کرد: مسؤولان کشور باید با برنامه ریزی مدون مشکلات جامعه کارگری را کاهش دهند، چون کارگران پایه و اساس پیشرفت و تولید در کشور هستند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که کشورمان از پتانسیل و ظرفیت های خدادادی بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: جامعه ایرانی باید غیر این باشد که فقیر و مستضعف داشته باشد چون ظرفیت های گسترده اقتصادی در این کشور وجود دارد.

 

وی با بیان این که مسؤولان باید با برنامه ریزی هدفمند استعدادهای نهفته کشور را به فعلیت برسانند، ادامه داد: متأسفانه ظرفیت های گسترده ای در بخش های مختلف کشور وجود دارد که همچنان بدون توجه باقی مانده است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که مسؤولان و مدیران کشور باید همواره دغدغه خدمت به مردم به ویژه حل مشکلات فقرا و ضعفا را داشته باشند، تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره دغدغه رفع مشکلات مردم به ویژه مستضعفان را داشته و دارند./950/پ202/ب

ارسال نظرات