۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۳۸۴۰
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(4)؛

آیت الله موسوی جزایری: فرشتگان، صدا و ایمان راسخ واسطه ارتباط پیامبران با خدا است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تبیین مراحل وحی در آیه 51 سوره شوری اظهار داشت: خداوند متعال از طریق واسطه ها همچون فرشتگان، صدا در مکان های مقدس و ایمان راسخ قلب با پیامبران خود در ارتباط بود.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته، نهم اردیبهشت ماه، در چهارمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به عبارت شریفه «مَهْبِطَ الْوَحْیِ» گفت: منزل مبارک پیامبر(ص) که محل نزول وحی بود و اهل بیت(ع) در آن پرورش یافتند قابل مقایسه با دیگر منزل‎ها نیست.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تبین معنای لغوی و اصطلاحی وحی، اظهار داشت: انسان‎های عادی ظرفیت دریافت وحی و اخبارهای غیبی و علوم الهی از سوی خداوند متعال را ندارند و این مسأله ویژه پیامبران که پروردگار عزوجل به آنها موهباتی عنایت فرموده است تا به علوم الهی و غیبی شناخت داشته باشند.  

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإنسان وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إلیه مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ» گفت: انسان‎ها در باطن خود شناختی ندارند که خداوند متعال از جانشان به آنها نزدیکتر است.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این‎که پروردگار خالق، نیازهای انسان را بدون آگاهی آنها برآورده می کند، ابراز داشت: خداوند متعال نیازها و امور انسان را در کتاب تکوین سامان داده است و در کتاب تشریع به انسان کمک می‎کند که اعمال و رفتار خود را بر اساس احکام دینی و شرعی به راه راست هدایت کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این‎که هدف از وحی راهنمایی، هدایت و شناخت انسان به احکام الهی و دینی است، گفت: پیامبران برگزیده به فرمان خداوند عزوجل رسالت دینی و احکام الهی را بدون آگاهی و توان درک انسان به آنها ابلاغ می کردند که آیه شریفه «هو الّذى بعث فى الامّیّین رسولا منهم یتلوا علیهم ءایاته و یزکّیهم» مصداق آن است.

 

وی با تبیین مراحل وحی در آیه 51 سوره شوری اظهار داشت: خداوند متعال از طریق واسطه ها همچون فرشتگان، آفرینش صدا در مکان های مقدس و ایمان راسخ قلب با پیامبران خود در ارتباط بود.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این‎که وحی در دو حالت، بیداری و در خواب بر پیامبران الهی نازل می شود. گفت: نزول وحی در حالت خواب بر برخی از پیامبران الهی از جمله حضرت ابراهیم و حضرت محمد(ص) امتحان ایمان پیامبران است./9456/پ203/ب

ارسال نظرات