۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۸۴۱
امام جمعه کاشان:

هنر مدیر در نظام توحیدی حداکثر استفاده از کمترین فرصت ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان تاکید کرد: هنر یک مدیر و مسؤول در نظام توحیدی این است که از حداقل فرصت ها، حداکثر استفاده را برای خدمت به جامعه داشته باشد
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار کاشان با تبریک روز شوراها گفت: از این که خداوند لباس مبارک خدمت به مردم و اسلام را بر اندام شما پوشانیده است باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشید.

 

وی افزود: در روایات است که یکی از نعمت های الهی برای بندگانش این است که آنها را حلاّل مشکلات مردم قرار داده است که این یک نعمتی است که باید با بصیرت یه این مسؤولیت نگاه شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعضای شوراهای اسلامی در قبال هر لحظه از مسؤولیتی که مردم بر عهده آنان گذاشته اند مسؤول هستند افزود: اعضای شوراهای اسلامی در برابر هر یک از آرای مردم مسئوولیت دارند و فردا باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اظهار رضایت از عملکرد شورای چهارم کاشان طی مدت کوتاه فعالیت آنان اذعان داشت: تاکنون حتی یک گزارش که حاکی از نگرانی مردم کاشان از عملکرد شورای اسلامی شهر باشد گزارش نشده و این امر بیانگر رضایت مردم از اعضای شورای شهر کاشان است.

 

وی افزود: دوستی، هم سویی، همدلی و همگرایی است که رحمت خداوند را تثبیت می کند و این نکته در صدر اسلام که پیامبر در یکی از غزوات که گروهی نظامی را برای اعزام به یکی غزوات آماده کرده بود از آنان سان دید و گفت با یکدیگر مهربان و همدل باشید که سنت الهی بر این است که هر کجا بندگانش با هم باشند خداوند رحمت اش را به آنان نازل می کند و هر کجا با یکدیگر نباشند خداوند رحمت اش را از آنان می گیرد.

 

امام جمعه کاشان گفت: این دوره 4 ساله خدمت به مانند ابرها از فراز سر انسانها در حال گذر هستند لذا از این فرصتی که برای شما اعضای شورای اسلامی فراهم شده است آن را غنیمت شمرده و نهایت استفاده را برای خدمت به مردم داشته باشید.

 

به گفته وی هنر یک مدیر و مسؤول در نظام توحیدی این است که از حداقل فرصت ها، حداکثر استفاده را برای خدمت به جامعه داشته باشد.

 

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به این که چند ماهی که خداوند در اختیار شما قرار داده است یک سند افتخار برای شما است افزود: انسان ها با اراده خود به دنیا نیامده اند و با اراده خود نیز از دنیا نمی روند گذشته ها گذشته است و آینده نیز نامعلوم است بنابراین از فرصت بین گذشته و آینده باید استفاده کرد.

 

آیت الله نمازی به اعضای شورای اسلامی کاشان توصیه کرد در کارهای خود فقط خدا را در نظر بگیرند و به هیچ چیز دیگری غیر از خدا و بنده خدا فکر نکنند که رضایت خداوند در رضایت بنده خدا جاسازی شده است.

 

وی با اشاره به این که تمام تلاش و تدبیر اعضای شورای اسلامی باید حسن انجام کارها باشد یادآور شد: کارها باید در شهرداری و کمیسیون  های چهارگانه شورای شهر کاملا عالمانه و کارشناسی شده باشد تا از انجام دوباره کاری و هزینه های اضافی جلوگیری شود.

 

امام جمعه کاشان خداوند را کارگزار دانست و گفت: کار باید عالمانه و براساس علم دقیق و روز باشد که این سنت الهی است که  تمامی کارهای خداوند براساس محاسبه دقیق ریاضی و علم است و جهان را نیز براساس محاسبات ریاضی آفریده است و انسانها نیز باید همه کارهای خود را براساس محاسبات دقیق و صبر و بردباری انجام دهند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اعضای شورای اسلامی کاشان خواست تا با دوستی و تعامل برکار و تداوم بر کار، فعالیت را ادامه دهند.

 

آیت الله نمازی در ادامه شرایط کشور را حساس خواند و منظور از مدیریت جهادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را به معنای آماده باش صد درصد دانست و گفت: ارائه عملکرد شورای شهر نیز خود بیانگر پا به رکاب بودن اعضای شورا است.

 

وی همچنین از شهردار کاشان خواست تا سیاست کلان شهری را با تعامل و همکار ی و هماهنگی بین بخشی با دیگر دستگاههای شهرستان به اجرا گذاشته تا نتیجه مثبتی در برداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار امیدواری کرد در پایان کار شورای اسلامی شهر، شورا بتواند کاشانی مدرن و توسعه یافته را تحویل دهند./1307/پ202/ج

ارسال نظرات