۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۰۳۸۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رسیدگی به وضعیت اقتصادی کارگران در اولویت های دولت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که کارگران یکی از سخت کوش ترین قشرهای جامعه هستند، گفت: رسیدگی به وضعیت اقتصادی کارگران باید دراولویت های حمایتی دولت قرار گیرد.
 امام جمعه بيرجند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از کارگران نمونه خراسان جنوبی با بیان این که کارگران جزو سخت کوش ترین اقشار جامعه بوده و با کمترین سطح درآمد بیشترین بهره وری را برای پیشرفت کشور ایجاد می کنند، گفت: متاسفانه تا کنون آنچنان که شایست است در کشور به وضعیت قشر کارگر رسیدگی نشده و حتی به دلیل بعضی از بی توجهی ها در هنگام توزیع سبد کالا بعضی از قشر با درآمدهای بالا سبد کالا را دریافت کرده و لی قشر کارگر از دریافت این سبد محروم شدند.

 

وی با بیان این که پیامبر همواره بر پرداخت حقوق به موقع کارگران تاکیده کرده و میفرمودند تا عرق پیشانی کارگر خشک نشده باید حقوق او پرداخت شود، گفت: دین مبین اسلام برای کارگران جایگاه بسیار ارزشمندی قائل بوده و اجر کارگران برای کسب روزی حلال را برابر با اجر مجاهدان در راه خدا عنوان می کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: کارگران مهم ترین نیروی کاری هستند که بیشترین ارزش افزوده را در کشور تولید کرده و ساعت کار مفید آنها بیشتر از 8 ساعت در روز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که دولت باید از کارگران در مشاغل سخت حمایت بیشتری به عمل آورده و برای حفظ سلامت عمومی جامعه باید بازنشستگی این گروه از کارگران قبل از افزایش روند بیماری در جسم و روح آنها باشد، گفت: متاسفانه بیشتر کارگران خصوصی با وجود اشتغال در کارهای سخت مانند معادن، مرغداری ها ، کارخانه ها به دلیل بی توجهی همچنان در روندهای طولانی ادارات برای گرفتن حکم بازنشستگی یا پزشکی خود به مدت دوسال یا بیشتر از آن درگیر بوده و متاسفانه نه تنها برخورد خوبی با این قشر صورت نمی گیرد بلکه همواره آنها از این شورا به آن شورا و از آن اتاق به آن اتاق می فرستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که افزایش نرخ تورم در کشور به خصوص در خراسان جنوبی، خانواده های کارگران  را حتی به نان شب هم محتاج کرده است، گفت: این گروه ها به خاطر شرف و آبرویی که دارند با سیلی صورت خود را سرخ کرده و کاسه گدایی دست نمی گیرند بنابراین دولت باید به گونه ای که حرمت و آبروی این قشر حفظ شود و از آنها حمایت کند.

 

وی افزود: در حال حاضر به جای کارکنان دولت باید کارگران به خصوص در استان های محروم در اولویت کاری دولت برای دیافت برنامه های حمایتی قرار گیرند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که کارگران قشری هستند که پیامبر بر دستانشان بوسه زد، گفت: متاسفانه در کشور ما حتی در روز کارگر تنها از کارگران تحصیل کرده تقدیر شده و کارگران که سطح تحصیلی بالایی ندارند و در شغل های زیانبار مشغول خدمت هستند آن چنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی یادآور شد: کارگران به خصوص کارگران تحصیل کرده مهم ترین سرمایه ملی کشور هستند و دولت باید برای تمامی قشر کارگر به نحوی برنامه ریزی کند که وضعیت عمومی زندگی آنها ارتقا یابد.

 

وی یادآورشد: باید با برنامه ریزی درست و ایجاد زمینه های اشتغال و آموزش کارگران زمینه افرایش تولید ملی و کالاهای باکیفیت در کشور فراهم شود تا مردم به دلیل کیفیت، کالای ایرانی مصرف کرده و به این ترتیب اقتصاد کشور از وابستگی مفرط به نفت خارج شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات