۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۰۳۸۶۹
آیت‌الله سبحانی:

قوام اسلام به منابر حسینی است/ نباید مردم را به هر وسیله ای گریاند

خبرگزاری رسا ـ‌ حضربت آیت‌الله سبحانی قوام اسلام را به منابر حسینی(ع) دانست و گفت: مداحان و سخنرانان باید به این مسأله توجه داشته باشند که چیزی به دین اضافه یا چیزی از آن کم نکنند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در پایان درس خارج اصول خود که در ‏مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایات به تبیین مسأله بدعت پرداخت و گفت:‌ بدعت یعنی کم کردن یا زیاد کردن چیزی نسبت به دین یا چیزی را که در دین دین است به آن وارد کنیم.

وی ادامه داد: یدعت یعنی چیزی از دین کم یا به آن افزوده شود که پس از رحلت پیامبر(ص) هر دوی این بدعت‌ها صورت گرفت.

این مرجع تقلید با بیان این‌که نباید گمان کنیم فقط دیگران اهل بدعت هستند، ابراز کرد: ممکن است ‏ ما نیز گرفتار چنین موضوعی شویم.‏

رییس مؤسسه امام صادق(ع) در ادامه قوام اسلام را به منابر حسینی(ع) دانست و گفت: مداحان و سخنرانان باید به این مسأله توجه داشته باشند که چیزی به دین اضافه یا چیزی از آن کم نکنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که روضه‌ها باید مستند باشد، اظهار کرد: نباید به هر وسیله‌ای مردم را گریاند هرچند گریه در مجالس نیکو است اما باید مستند سخن گفت.

حضربت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که نباید مطالبی را به خیال ترویج دین بر روی منبرها بیان کرد، ‌گفت: مداحان و سخنرانان می‌توانند با استفاده از کتاب‌های معتبر و منابع صحیح مطالب خود را بیان کنند.

وی یکی از آسیب‌های مهم روضه خوانی را غلو یا پایین آوردن شأن ائمه اطهار(ع) خواند و ابراز کرد: همه مداحان و سخنرانان باید با استفاده از منابع صحیح از چنین مسائلی پرهیز کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات