۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۰۳۸۷۰
روز گذشته؛

یک زن روسی به دین اسلام گروید

خبرگزاری رسا ـ یک بانوی روسی پس از تحقیق و مطالعه روز گذشته توسط حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به دین اسلام تشرف پیدا کرد.
حجت الاسلام شجوني شجوني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یک بانوی روسی پس از تحقیق و مطالعه روز سه شنبه نهم اردیبهشت‌ماه توسط حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به دین اسلام تشرف پیدا کرده و پس از ادای شهادتین به نبوت انبیا، امامت ائمه اطهار(ع) و عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) اقرار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شجونی با اشاره به این‌که تا کنون حدود 40 نفر توسط وی به دین مبین اسلام مشرف شده اند گفت: پس از مسلمان شدن این بانو وی را به عقد یکی از دانشجویان ایرانی درآوردیم و بنا شد آن مرد با وی ازدواج کرده و به او نماز و مناسک دین را بیاموزد.

وی با بیان این‌که از جوانان می خواهم تا مسیر زندگی را تنها طی نکنند گفت: جوانان تا ازدواج نکنند شکل بلوغ و مردانگی پیدا نمی‌کنند، توصیه ما به جوانان شیعه این است که زود ازدواج کنند و اولاد زیاد بیاورند تا زندگی شان همواره برکت پیدا کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یک حرف استعماری است گفت: در رژیم پهلوی بنده و عده ای از وعاظ سرشناس را به جلسه ای دعوت کردند و در آنجا معاون هویدا از ما خواست این که فرزند 2تا باشد را تبلیغ کنیم، تنها کسی که در آن مجلس به مخالفت برخاست بنده بودم که با صدای بلند گفتم اینها می خواهند جمعیت ایران کم شود اما برخی برای تبلیغ این کار بودجه گرفتند و حتی هویدا برای ترویج این فرهنگ غلط به برخی امتیاز دفتر اسناد رسمی داد.

حجت الاسلام و المسلمین شجونی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که ایران گنجایش 120میلیون نفر جمعیت را دارد گفت: باید جوانان را به ازدواج تشویق کرد و وظیفه روحانیت در این موضوع سنگین است.

وی افزود: در قم که بودیم برخی می گفتند با ازدواج علم و دانش ذبح می‌شود اما ما این‌ها را درست نمی‌دانیم، نمی‌دانم آن حرف ریشه اش کجا بود ولی فکر نمی‌کنم روایت باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با ابراز تاسف از این‌که برخی موقع ازدواج درس را بهانه می کنند اظهار داشت: ازدواج در سنین پایین تر به نفع اخلاق و دانش شخص است، در قرآن آیات زیادی داریم که موقع ازدواج که همان بلوغ است باید ازدواج کنند، در گذشته نیز فرهنگ کشور ما همین‌طور بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شجونی با بیان این‌که تا کنون شاهد عقد حدود 10 دختر اوکراینی و روسی با جوانان ایرانی بوده است گفت: با این‌که این دختران روس و اوکراینی را ساده و سالم و با حیا و محجوب دیدم ولی توصیه من به جوانان این است که در ازدواج نه تنها با هم وطن بلکه با همشهری خود ازدواج کنند تا از نظر فرهنگ، تغذیه، رفتار و سلیقه ها یکسان باشند و زندگی بهتری داشته باشند./959/

ارسال نظرات