۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۳۹۰۷
برگزار می‏شود؛

سومین جشنواره اعتکاف با رویکرد علمی در سطح بین الملل

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره اعتکاف با رویکرد علمی در سطح بین‏الملل اردیبهشت‏ سال جاری با حضور حضرت آیت‏الله مکارم شیرازی در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می‏شود.
اعتکاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری سومین جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف پیش از ظهر امروز در ساختمان شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم با حضور حجت‏الاسلام رضا مختاری، دبیرعلمی جشنواره و حجت‏الاسلام سید علیرضا تکیه‏ای معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
حجت‏الاسلام مختاری با بیان اینکه اعتکاف در دین مقدس اسلام به زمان پیامبر اکرم(ص) باز می‌گردد تصریح کرد: سومین جشنواره اعتکاف با رویکرد علمی در سطح بین‏الملل با حضور حضرت آیت‏الله مکارم شیرازی در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) در اردیبهشت ماه امسال برگزار می‏شود.
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره سال گذشته هم‌زمان با جشنواره دوم اعلام شد گفت: 85 مقاله، 30 کتاب و 5 پایان نامه به جشنواره رسیده است.
حجت‏الاسلام مختاری در پایان اظهار داشت: اعتکاف در روایات و کتاب‏های شیعه، سنی و مذاهب اسلامی، اعتکاف در ادیان دیگر، کتاب‌شناسی اعتکاف و اعتکاف از دیدگاه  آیت‏الله جوادی آملی بخشی از موضوعات کتاب‌ها و مقالاتی است که به این جشنواره رسیده است و به دلیل سطح علمی و کمبود زمان برای رسیدگی به این آثار، برخی از این کتب و مقالات بعد از جشنواره منتشر می‌شوند./922/پ203/ع
ارسال نظرات