۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۹۵۱

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این­که مسئولان حوزه درمان کشور همکاری‌های خوبی با پروژه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان دارند اظهار کرد: با کمک این افراد بیمارستان به تجهیزات به روز پزشکی مجهز می‌شود.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی اوراق وقف(امینانه)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران به آغاز ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهرری از محل فروش اوراق وقف طی سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد.

بیمارستان موقوفه تخصصی سرطان به تجهیزات پزشکی پیشرفته مجهز می‌شود

وی با ببان این­که طی سه ماهه اول سال جاری پس از دریافت مجوز ساخت، اقدامات مربوط به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان از محل فروش اوراق وقف آغاز می‌شود اظهار کرد: مصالح ساختمانی و فیزیکی ساخت بیمارستان سرطان از سوی خیران مهیا شده است.

ایجاد بخش‌هایی برای همراهان بیمار / کاهش مسیر درمان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدزاده فروش اوراق وقف به منظور تجهیز و ایجاد بخش‌هایی برای همراهان مریض را ادامه کار دانست و عنوان کرد: سرطان امروز بسیاری از خانواده‌ها را درگیر مشکلات کرده است و ما سعی داریم با ایجاد این بیمارستان موقوفه بخشی از مشکلات آنان را در مسیر درمان کاهش دهیم.

وی با اشاره به این­که یکی از نیازهای بیماران در درمان بیماری سرطان دسترسی به تجهیزات پزشکی مدرن و به‌روز بوده و بسیاری از کارشناسان حوزه سرطان دغدغه‌مند وجود تجهیزات پیشرفته در این بیمارستان هستند، گفت: مسئولان حوزه درمان کشور همکاری‌های خوبی با پروژه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان دارند و این بیمارستان به تجهیزات به روز پزشکی مجهز می‌شود.

مراسم ویژه لیله الرغائب در 2 هزار امامزاده بقعه متبرک برگزار می­شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری مراسم ویژه لیله الرغائب در 2 هزار امامزاده و بقعه متبرک در سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان این مطلب افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با فرارسیدن ماه رجب المرجب که ماه میهمانی خصوصی خداوند است، در راستای اجرای برنامه­های مناسبتی با رویکرد ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرک به قطب فرهنگی، مراسم ویژه لیله الرغائب را در 2 هزار امامزاده و بقعه متبرک در سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی افزود: روز پنجشنبه 11 اردیبهشت­ماه نخستین روز از ماه پر خیر و برکت رجب است و شب آن که اولین شب جمعه ماه رجب محسوب می­شود لیله الرغائب نام دارد که اعمال ویژه­ای برای آن ذکر شده است.

گفتنی است، در کتاب مفاتیح الجنان تالیف شیخ عباس قمی(ره) از برای اولین پنجشنبه ماه رجب و شب جمعه آن اعمال ویژه ای ذکر شده است؛ و کیفیت آن چنان است که روز پنجشنبه اول آن ماه را روزه میداری چون شب جمعه داخل شود ما بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می‌گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه اِنّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ می‌خوانی و چون فارغ شدی از نماز هفتاد مرتبه می‌گوئی« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَعَلی آلِهِ» پس به سجده می­روی و هفتاد مرتبه می‌گوئی:« سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس سر ازسجده برمی‌داری وهفتاد مرتبه می‌گوئی«رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ» پس باز به سجده می‌روی و هفتاد مرتبه می‌گوئی:« سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس حاجت خود را می‌طلبی که انشاءالله برآورده خواهد شد.

محمد زاده: ساخت بیمارستان موقوفه تخصصی سرطان تا پایان خرداد ماه آغاز می­شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این­که مسئولان حوزه درمان کشور همکاری‌های خوبی با پروژه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان دارند اظهار کرد: با کمک این مسئولان بیمارستان به تجهیزات به روز پزشکی مجهز خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران به آغاز ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری از محل فروش اوراق وقف طی سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه اول سال جاری پس از دریافت مجوز ساخت، اقدامات مربوط به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان از محل فروش اوراق وقف آغاز می‌شود، ضمن آنکه مصالح ساختمانی و فیزیکی ساخت بیمارستان سرطان از سوی خیران مهیا شده است.

وی فروش اوراق وقف به منظور تجهیز و ایجاد بخش‌هایی برای همراهان مریض را ادامه کار دانست و عنوان کرد: سرطان امروز بسیاری از خانواده‌ها را درگیر مشکلات کرده است و ما سعی داریم با ایجاد این بیمارستان موقوفه بخشی از مشکلات آنان را در مسیر درمان کاهش دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به این­که یکی از نیازهای بیماران در درمان بیماری سرطان دسترسی به تجهیزات پزشکی مدرن و به‌روز بوده و بسیاری از کارشناسان حوزه سرطان دغدغه‌مند وجود تجهیزات پیشرفته در این بیمارستان هستند، گفت: مسئولان حوزه درمان کشور همکاری‌های خوبی با پروژه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان دارند و این بیمارستان به تجهیزات به روز پزشکی مجهز می‌شود.

یاراحمدی: رقابت500 نخبه رشته­های مدیحه سرایی، اذان، ابتهال کشور آغاز شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور به مدت سه روز با حضور 500 نخبه این رشته­ها در آبادان خبرداد.

ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور در سینما نفت آبادان گفت: این مسابقات با شرکت 500 نفر از نخبگان رشته­های مدیحه سرایی، اذان، ابتهال و تواشیح کشور در آبادان برگزار می­شود.

ولی یاراحمدی افزود: برگزاری مسابقات در شهر آبادان که یادآور حماسه هشت سال دفاع مقدس است، نوعی تکریم از فرهنگ ایثار و شهادت و ادای دین به ساحت مقدس فعالان قرآنی است.

وی در خصوص برنامه­های جنبی هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور گفت: بازدید از یادمان شهدای شلمچه و مسجد جامع خرمشهر و برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی مصری، طه نعمانی، از دیگر برنامه­های هجدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی، اذان و ابتهال در شهر آبادان می­باشند.

یاراحمدی انعکاس مطلوب و اثرگذار این مسابقات را رسالت اصلی رسانه­ها دانست و گفت: این مسابقات می­توانند فضای جامعه را قرآنی و تاثیر آن را چندین برابر کنند.

براساس این گزارش، بیش از 40 گروه تواشیح، 32 موذن و 35 مبتهل در بخش برادران و بیش از 29 گروه تواشیح و 27 مبتهل از سراسر کشور در بخش خواهران در این مسابقات شرکت دارند.

 

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: یکی از اموری که از انسان باقی می‌ماند و بعد از فوت هم پرونده‌اش بسته نمی‌شود و دائما برکاتش در عالم برزخ و عالم قیامت به او می‌رسد مسأله وقف برای موارد نیاز و ضرورت جامعه است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، مرجع عالیقدر تقلید در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسؤولان سازمان اوقاف، با اشاره به موقعیت برجسته این استان در مسائل پزشکی، اظهار کرد: شیراز در بسیاری از قسمت‌ها به ویژه مسائل طبابت حرف اول را می‌زند و از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جهت مداوا و امور پزشکی به این استان زیاد سفر می‌کنند و این آبرویی برای شیراز و جمهوری اسلامی است و البته نباید به این موقعیت بسنده کرد بلکه باید روز به روز به فکر پیشرفت و توسعه بیشتر بود.

وی در ادامه اهمیت وقف در آموزه‌های دینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موقوفات باید طبق نیات واقفین و در محل خودش انجام شود تا روز به روز اعتماد عمومی به وقف و اوقاف بیشتر شود.

این مرجع تقلید افزود: در مورد وقف جمعی سؤال کردند که آیا می‌شود به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان که هزینه‌اش بالاست افراد به صورت دسته جمعی مشارکت کنند و هر کس به اندازه توانش اوراق وقف را خریداری و در این امر خیر مشارکت کند؟ ما عرض کردیم: هیچ مانعی ندارد.

مکارم‌شیرازی تأکید کرد: این که کار بزرگ را به وسیله افراد متعدد انجام می‌دهند اقدام ارزنده و خوبی است و من یادم هست سابق مسجد جامعی در شیراز ویران شده بود، مرحوم آیت الله دستغیب می‌خواستند آنجا را احیا کنند مردم حتی آجر می‌خریدند و شرکت می‌کردند در احیای آن که وقف جمعی بود.

وی افزود: الان هم برای ساخت بیمارستان‌هایی که شدیدا مورد نیاز است ان شاءالله برادران و خواهران به مقدار توان‌شان کمک کنند و این بهترین راه است که خیلی‌ها می‌خواهند در وقف شرکت کنند و پول کافی ندارند به اندازه‌ای که یک زمین و محل را بخرند.

این مرجع تقلید مشارکت در امر خیر وقف و دیگر کارهای خیر را باقیات الصالحات دانست و تأکید کرد: امیدواریم همه در وقف جمعی مشارکت کنند و برای روز قیامت خود زاد و توشه‌ای تهیه کنند.

بر اساس این گزارش آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با خرید 500 میلیون ریال اوراق مشارکت وقف در این امر خیر مشارکت کرد./966/

آیت‌الله مکارم‌شیرازی 500 میلیون ریال اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان خریداری کرد

ارسال نظرات