۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۰۳۹۷۹

تلاش اردوغان برای محکوم کردن دوست خود

خبرگزاری رسا ـ برخی تحلیل گران موضوع استرداد گولن را استراتژی سیاسی اردوغان برای انحراف افکار عمومی از مشکلات کنونی ترکیه توصیف کرده اند.
اردوغان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری به نقل از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، گفت: دولت ترکیه روند استرداد فتح الله گولن، رهبر مذهبی ترک تبار مقیم آمریکا را آغاز می کند.

 

نخست وزیر ترکیه، افزود: ما از آمریکا خواستیم تا گولن را اخراج کرده و به ترکیه باز گرداند.

 

وی با اشاره به این که ترکیه تاکنون به بیش از 10 مورد درخواست استرداد از سوی آمریکا پاسخ مثبت داده است، بیان داشت: در انتظار پاسخ مشابه واشنگتن هستیم.

 

گفتنی است، فتح الله گولن، رهبر جنبش خدمت که زمانی متحد اردوغان بود، اکنون به بزرگ ترین چالش یازده سال اخیر نخست وزیر تبدیل شده است.

 

گولن که گفته می شود در ترکیه میلیون ها هوادار دارد به توطئه برای سرنگونی اردوغان و بی ثباتی کشور متهم شده، در حالی که وی این اتهام را رد کرده است.

 

به گفته طرف داران رجب طیب اردوغان، فتح الله گولن در پس پرده جنجال فساد مالی نخست وزیر و پسران برخی اعضای کابینه و نیز انتشار چند فایل صوتی علیه نخست وزیر و حزب او در اینترنت قرار داشته است.

 

نخست وزیر ترکیه نیز، گفت: گولن با نفوذ در نهادهایی چون پلیس و قوه قضاییه کشور حکومتی موازی تشکیل داده و در تلاش برای کمک به قدرت گرفتن هوادارانش است.

 

گفتنی است، در همین حال، برخی تحلیل گران موضوع استرداد گولن را استراتژی سیاسی اردوغان برای انحراف افکار عمومی از مشکلات کنونی ترکیه توصیف کرده اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات