۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۳۹۹۹

مانور نظامی عربستان با سلاح های غربی

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی تمرین‌های نظامی خود را که از سوی رسانه‌های سعودی «گسترده‌ترین مانور نظامی تاریخ کشور» توصیف شد، به پایان رساند.
مانور نظامي عربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شب گذشته، عربستان سعودی تمرین‌های نظامی خود را که از سوی رسانه‌های سعودی «گسترده‌ترین مانور نظامی تاریخ کشور» توصیف شد، به پایان رساند.

 

این رزمایش تحت عنوان «سیف عبدالله»، یا شمشیر عبدالله، در منطقۀ حفرالباطن اجرا شد.

 

شاه زاده سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان که وزیر دفاع نیز هست، همراه با مهمانانی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس و پاکستان بر عملیات نظارت داشتند.

 

رییس ستاد مشترک ارتش عربستان، ژنرال حسین القبیل گفت: ما در فکر حمله به هیچ کس نیستیم، چرا که عاقلانه‌ای نیست، ما فقط نیروهایمان را برای دفاع از کشور آماده می‌کنیم.

 

گفتنی است، منطقه حفرالباطن در زمان اشغال کویت از سوی صدام حسین، به یکی از پایگاه ‌های فرماندهی آمریکایی تبدیل شده بود.

 

رسانه‌های رسمی سعودی، از شرکت هزاران سرباز، هواپیماهای جنگنده، هلی‌کوپتر، تانک، کشتی و سیستم‌های ضد موشک در این مانور خبر داده‌اند.

 

شایان ذکر است، عربستان در حالی در منطقه مشغول به زورآزمایی است که شاید بتوان گفت هیچ یک از سلاح های استفاده شده در این مانور ساخت خود این کشور نبوده و تماما از کشورهای غربی به ویژه آمریکا خریداری شده است.

 

عربستان با این مانور تنها می خواهد سلاح های خریداری خود از غرب را به رخ کشورهای منطقه بکشد، چرا که این کشور توان و تجهیزات لازم برای تولید سلاح های جنگی را ندارد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات