۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۰۴۰۴۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

فرهنگ معنوی اعتکاف در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که اعتکاف سنت حسنه پیامبران است، گفت: فرهنگ معنوی اعتکاف در جامعه تبیین شود.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که برپایی آیین معنوی اعتکاف سبب تقویت ارزش های دینی در جامعه می شود، بیان داشت: فرهنگ معنوی اعتکاف باید در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان افزود: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و تبیین ارزش های اسلامی به ویژه بین جوانان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به استقابل بی نظیر جوانان در سال گذشته، حضور پر شور آنان در برپایی مراسم معنوی اعتکاف را نشانه گرایش این قشر به معنویات بیان کرد.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که شرکت در مراسم معنوی اعتکاف برای جوانان امید بخش است، افزود: حضور جوانان در مراسم معنوی، سپری برای آنان در برابر آسیب های اجتماعی است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حضور نسل جوان در برگزاری این آیین معنوی، باید برنامه های دینی پرمحتوایی برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم که سبب جذب بیشتر این قشر شود.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه اعزام روحانی، مداح و توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری گفتمان های دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، اجرای مسابقات فرهنگی، قرائت قرآن کریم، ادعیه و سخنرانی را از جمله فعالیت های مهم مساجد در برگزاری مراسم اعتکاف عنوان کرد.

وی با تأکید بر تلاش نهادهای فرهنگی در راستای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ معنوی اعتکاف، خاطرنشان کرد: احیای آیین اعتکاف یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به احکام اعتکاف خاطرنشان کرد: عقل، ایمان، نیت قربت، اجازه از ولی، روزه گرفتن و تداوم ماندن در مسجد از جمله شرایط مهم شرکت در مراسم اعتکاف هستند./9451/ت303/غ

ارسال نظرات