۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۰۴۰۵۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

کلید رشد و تعالی کشور در دست علما و اندیشمندان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چمستان گفت: اگر می خواهیم رشد و تعالی کشور متوقف نشود کلید آن در دست فرهنگیان و معلمان و به معنای کامل کلمه در دست همه علما است.
شهيد مطهري

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با بیان این که معلمی شریف ترین و پر مسؤولیت ترین شغل ها بوده و دلیلش آن است که کار آدم سازی را بر عهده دارد، گفت:  این شغل همان شغلی است که تمام انبیاء برای همین معنا آمده و از ناحیه خداوند تبارک و تعالی مأموریتش را داشتند.


امام جمعه چمستان، ادامه داد: آن هایی که ملت ها و انسان ها را نجات می دهند و جامعه را آباد می کنند تلاش گران در کارخانه آدم سازی که همان معلمان و علما هستند.


وی با تاکید بر این که معلمان مسؤول تمام مقدراتی که برای یک کشور پیش خواهد آمد و رقم خواهد خورد هستند، تصریح کرد: عقب ماندگی هر کشوری نیز به دست معلمان است و معلم بوده که با خودساختگی انسان می سازد و با ساختن انسان جامعه را ساخته و رشد می دهد.


حجت الاسلام جباری، ادامه داد: خدایی ناکرده اگر معلم منحرف شود یا شیوه درستی در رسالتش نداشته باشد و یا تهذیب و خود ساختگی نداشته باشد جمعی را و بلکه جامعه ای و نسلی را خراب و منحرف خواهد کرد و انسان بی خاصیت بلکه مضر به جامعه تحویل می دهد.


استاد حوزه علمیه، بیان داشت: برای همین مشاهده شده است که در رژیم طاغوت با دو قشر علمای دینی و علمیه و معلمان و فرهنگیان چه سخت گیرانه برخورد می کردند و آن ها را زیر نظر و کنترل داشتند تا اسباب بیداری و دگرگونی فکری و تنویر افکار و بینش را میان دانش آموزان ، دانشجویان و آحاد اجتماعی فراهم نسازند.


وی، افزود: در حوزه های علمیه به حدی سختگیری می کردند که طلاب حوزه علمیه قم، روزها می رفتند در باغات اطراف و روستا ها درس می خواندند و درس می گرفتند و شب ها برای استراحت به حجره ها و مدارس بر می گشتند.


امام جمعه چمستان با تاکید بر این که اگر می خواهیم رشد و تعالی کشور متوقف نشود کلید آن در دست فرهنگیان و معلمان و به معنای کامل کلمه در دست همه علما است، گفت: دشمنان از انسان های بیدارگر مثل معلمان خوف دارند و درصدد خنثی سازی و نا کار کردن زحمات و برنامه های تربیتی این عزیزان با تهاجم فرهنگی و رخنه فساد اخلاقی میان جوانان هستند که باید هوشمندانه تر عمل کرد تا در این عرصه نیز دشمن ناکام شود. 


حجت الاسلام جباری در پایان، تصریح کرد: در دین مبین اسلام بر روی علمی حساب باز شده است که انسان را به عمل صحیح و سازنده نزدیک کند که باید در این راستا تلاش شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات