۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۴۰۵۸
از سوی دانش پژوهان مؤسسه امام خمینی صورت گرفت؛

تجلیل از آیت‌الله مصباح یزدی

خبرگزاری رسا ـ دانش پژوهان مؤسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) در آستانه سالروز شهادت استاد مطهری از با اهدای دسته‌های گل از زحمات و خدمات آیت‌الله مصباح یزدی تقدیر کردند.
آيت الله مصباح يزدي آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مراسم تجلیل از مقام شامخ استاد امروز با حضور دانش پژوهان و اساتید مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدصادق موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی این مرکز تخصصی پرداخت.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری بر ضرورت تجلیل و تکریم از مقام شامخ اساتید تأکید کرد و گفت: همه باید قدردان زحمات و خدمات اساتید خود باشیم.

معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) همچنین پوهشگران را به استفاده از فرصت جوانی و تحصیل علم توصیه کرد و افزود: دانش پژوهان باید حضور در کلاس درس و استفاده از محضر استاد را برای خود غنیمت دانسته و در راه تحصیل علم و دانش تلاش کنند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله مصباح یزدی به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از برکات شهادت شهید مطهری این بود که هر ساله روزی به نام روز معلم نامگذاری می‌شود و در سایه این روز معارف و حقایقی بیان شود.

وی با بیان این‌که معلم و استاد در همه جوامع جایگاه ویژه‌ای دارند، ‌ابراز کرد: این یک فرهنگی عمومی است و استثنایی ندارد و همه برای استاد و معلم احترام خاصی قائل هستند چون اگر معلم نباشد علم گسترش پیدا نمی‌کند و آنچه متوقف بر علم است متروک یا منحرف می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایات بر ضرورت احترام به استاد تأکید کرد و گفت: استاد حکم پدر را دارد و باید شاگر به استاد احترام بگذارد؛ کسانی که نسبت به استاد احترام می‌کردند در دنیا عزیر شدند و کسانی که بی احترامی کردند ذلیل و برخی نیز منحرف در دین شدند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که ملاک ارزش در برخی از کشورها پول و لذت است، ابراز کرد: در چنین نظامی آنگونه که باید به استاد احترام نمی‌شود، چون درس دادن را وظیفه او می‌دانند و نسبت به والدین نیز همین تفکر را دارند.

در پایان این مراسم دانش پژوهان و شاگردان علامه مصباح یزدی با اهدای شاخه‌های گل از سال‌ها تلاش خستگی ناپذیر این استاد در راه تعلیم و آموزش طلاب و دانش پژوهان تقدیر و تشکر کردند./927/پ202/ج

ارسال نظرات