۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۴۰۷۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مبلغین دینی باید به فضای مجازی ورود پیدا کنند

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همواره عالمان دینی به دنبال این بودند که حقایق و معرفت‌های مختلف را کشف کنند ولی در گذشته به شیوه سنتی انجام می‌شده است در حالی که امروز فناوری اطلاعات روند سنتی گذشته را آسان‌تر کرده است.
همايش تبليغ نوين همايش تبليغ نوين همايش تبليغ نوين همايش تبليغ نوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در همایش جشنواره تبلیغ نوین که در سالن همایش‏های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: ارتباطات یکی از موضوعات مهم و روز دنیا است، زیرا فناوری اطلاعات پدیده‌ای شده است که درهمه عرصه‌ها تحول‌های زیادی به وجود آورده است.
واعظی با اشاره به اهمیت فناوری در زندگی‌ بشریت، اظهار داشت: فناوری می‌تواند به عنوان یک تهدید برای جامعه بشریت محسوب شود و یا اینکه به عنوان یک فرصت تبدیل شود و بهتر  این است که همیشه و در همه امورات با تمام توان تلاش کنیم که تهدیدات را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ورود مبلغین دینی به فضای مجازی ابراز داشت: همواره عالمان دینی به دنبال این بودند که حقایق و معرفت‌های مختلف را کشف کنند و این در گذشته به شیوه سنتی انجام می‌شده است در حالی که امروز فناوری اطلاعات روند سنتی گذشته را آسان‌تر کرده است.
واعظی با بیان اینکه فناوری اطلاعات یکی از مولفه‌های توسعه است و کشورهای توسعه یافته، زیر ساخت‌های خود را بر پایه فناوری اطلاعات بنا می‌کنندگفت:‌ مسیر رشد از مسیر اطلاعات،‌ دانش و در نهایت خرد انجام می‌شود و امروز روندهای سنتی با زمان در گذشته تغییر کرده و اگر در گذشته تعامل از طریق صدا یا نوشتن انجام می‌شد، ‌امروز مفاهیم بشری از طریق تصویر یا چند رسانه‌‌ای صورت می‌گیرد که باید به آن توجه شود.
واعظی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از فناوری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فناوری را مانند سیلابی می‌دانند که اگر در برابر این سیلاب سدی ایجاد نشود، این سیلاب به شدت تخریب کننده خواهد بود، بنابراین با برنامه ریزی و مطالعه باید تهدیدات را فرصت تبدیل کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحولات ارتباطی در جامعه کنونی، ابراز داشت: در حال حاضر در یک دقیقه 12 میلیون پرونده در دنیا ایجاد می‌شود و در یک روز 294 میلیارد ایمیل ارسال می‌شود و ما شاهد تحولی عظیم در این زمینه هستیم.
واعظی افزایش پهنای باند را یکی از مشکلات شهر قم ذکر کرد و گفت: اکنون پهنای باند پنج گیگابایت بر ثانیه است ولی قرار است 10 برابر شود و البته فعالیت‌هایی که در زمینه استفاده از این حوزه می‌شود در راستای اهداف عالی نظام است.
وی با اشاره به جایگاه قم درکشور، اظهار داشت: با بالا بردن توان علمی و استفاده از نرم‏افزارهای داخلی باید در مقام اول جهان باشیم، زیرا قدرت‌ها متوجه شدند که با ابزارهای نظامی نمی‌توانند به کشور‌ها تسلط پیدا کنند و به همین دلیل به قدرت نرم متوسل شده‏اند.
واعظی با بیان اینکه تبلیغ در همه عرصه‌ها از جمله سیاست خارجی و داخلی موثر است، افزود: امروز تبلیغات و رسانه رکن اصلی سیاست محسوب می‌شود به طوری که اگر کشورها در گذشته برای اینکه مطلبی منتقل کنند، سرمایه‌گذاری می‌کردند، اکنون بسیاری از این اقدامات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی، گفت: با توجه به اینکه سالانه 40 درصد به بانک اطلاعاتی کشور افزوده می‌شود، ما باید با استفاده از مدیریت جهادی برای توسعه فضای مجازی کشوری گامی مثبت برداریم.
ویبا بیان اینکه فناوری اطلاعات بخشی از کارهای علمی و حرفه‌ای افراد را به خود اختصاص داده است تأکید کرد:در کشور باید به اینترنت و استفاده از آن در جامعه دقت کافی داشت، زیرا تکنولوژی به‌‌ همان میزان که برای ما فرصت است، برای کودکان و جوانان می‌تواند تهدید محسوب شود و باید بر این حوزه باید نظارت کافی وجود داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به استفاده از پهنای باند درکشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 درصد از پهنای باند ما داخلی است و 80 درصد آن خارجی است که امیدواریم روزی به مرحله‌ای برسیم که پهنای باند ما داخلی باشد./922/پ202/ج
 
ارسال نظرات