۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۰۷۵
پس از داوری 370 مقاله اساتید حوزه و دانشگاه؛

13 مقاله به بخش نهایی همایش ملی «روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه» راه یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: پس از داوری مقالات رسیده به همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه که قرار است پایان ماه جاری در بجنورد برگزار شود؛ 13 مقاله به بخش نهایی این همایش راه یافت.
حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: نخستین همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه سی و یکم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی بجنورد، مرکز خراسان شمالی در محل کمپ مجتمع پتروشیمی خراسان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که همایش مزبور با مشارکت نمایندگی حوزه علمیه، دفتر امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، استانداری، دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی و پیام نور بجنورد، صدا و سیما و جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی و دبیری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برگزار می شود، افزود: در مهلت ارسال مقاله به این همایش تا پایان فروردین ماه امسال در مجموع 370 مقاله از اندیشمندان و اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: پس از داوری مقالات رسیده از سوی هیأت داوران نخستین همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه، 13 مقاله به بخش پایانی همایش راه یافتند.

 

به گفته وی علاوه بر این هیأت داوران همایش مذکور 80 عنوان مقاله را برای ارائه در قالب چاپ پوستر و 160 عنوان مقاله را نیز برای ارائه در قالب پوستر الکترونیکی برگزید.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان این که حوزه های همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه شامل علوم حوزوی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم مهندسی بود، افزود: روش ها و فنون آموزش، روش ها و فنون یادگیری، برنامه ریزی آموزشی و ارزش یابی در آموزش حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی و الگوها و نظریه های نوین یاددهی و یادگیری از جمله محورهای این همایش محسوب می شدند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی موسوی جاجرمی، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، حجت الاسلام علی اسماعیلی و شماری دیگر از اساتید حوزه و دانشگاه، اعضای کمیته علمی و اجرایی نخستین همایش ملی روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه را تشکیل می دهند.

 

ابراهیم گلمکانی، دبیر نخستین همایش کشوری روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه نیز در باره این همایش گفت: استفاده از روش های نوین و جدید آموزشی باعث افزایش کیفیت و ارتقای سطح آموزش می شود.

 

وی با بیان این که همه روش های قدیمی آموزش ناکارآمد نیستند و نباید کنار گذاشته شوند بلکه باید هم روش های آموزشی قدیم و هم روش های آموزشی نوین بررسی شود و نقاط قوت و ضعف هر یک تعیین و از نقاط قوت این روش ها استفاده شود، افزود: یکی از قدیمی ترین سیستم های آموزشی کارآمد، نظام آموزشی و روش های یاددهی و یادگیری در حوزه های علمیه است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خراسان شمالی اضافه کرد: تاکنون کار چندانی در این زمینه انجام نشده و به همین دلیل نیز برپایی همایشی تحت عنوان روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه در راستای انتقال تجربیات و نظرات فعالان و صاحب نظران حیطه آموزش حوزه علمیه و دانشگاه ضروری است.

 

به گفته گلمکانی در این همایش سعی شده تا روش های یاددهی و یادگیری در حوزه و دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف آن ها مشخص شود و با استفاده از روش های موجود در این دو سیستم آموزشی، به روش های مؤثرتر و مفیدتری در جهت ارتقای کیفیت آموزش برسیم.

 

لازم به یادآوری است، در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری بیش از هزار و 700 طلبه خواهر و برادر در 14 مدرسه علمیه و افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند./9314/پ203/ب

ارسال نظرات