۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۰۴۱۱۵
سلسله درس های از مکارم اخلاق(2)؛

درخواست‎های مالی بی‌مورد با عزت نفس سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان، با بیان این که درخواست مالی بسیار از مردم باعث کمتر شدن عزت انسان در میان مردم است، خاطرنشان کرد: اگر انسان می‎خواهد عزت در میان مردم داشته باشد از درخواست‎های مالی بی مورد خوداری کند و تنها از خداوند درخواست کند زیرا عزت حقیقی نزد پرودرگار است.
حجت الاسلام جابريان، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، پیش از ظهر امروز در دومین جلسه از سلسله درس های مکارم  اخلاق در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با شاره به اعمال و رفتار جوارح و اعضای انسان گفت: اگر انسان اعضا و جوارح خود را تهذیب نکند از مسیر اصلی شرعی خارج و در دام گناه گرفتار می شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه دست درازی به اموال مردم بدون اجازه نتیجه اش دو مجازت الهی است، اظهار داشت: مجازات اول اجرای حکم الهی که در آیه شریفه«والسارق و السارقه اقطعوا ایدیهما» ذکر شده است اما نتیجه دوم مورد لعنت و ذم مردم دردنیا قرار می گیرد.

 

 امام جمعه موقت عین 2 اهواز  با اشاره به حدیث امیر مومنان علی (ع) «ینام الرجل علی الثکل ولا ینام علی الثرم» بیان داشت: اگر انسان بچه اش و یا خانواده اش را از دست دهد صبر پیشی می‎کند اما در مشکلات مادی و مالی حق دیگران صبر او کوتاه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که درخواست مالی بسیار از مردم باعث کمتر شدن عزت انسان در میان مردم است، خاطرنشان کرد: اگر انسان میخواهد عزت در میان مردم داشته باشد از درخواست‎های مالی بی مورد خوداری کند و تنها از خداوند عزوجل درخواست کند زیرا عزت نزد پرودرگار است.

 

 مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید بر این که دست درازی به حق مال مردم راهی جزء رضایت ندارد و گفت: در روایت های اسلامی آمده است که خداوند بلند مرتبه گناه شخصی که در جبهه حق علیه باطل شهید شده را از اول تا آخر می‎آمرزد؛ اما  در دنیای آخرت از حق مالی مردم نمی‎گذرد و گناه نابخشودنی است.

 

حجت الاسلام جابریان با  اشاره به حدیث حضر ت علی (ع) در باره حق مردم « داء لیس فیه دواء فی یوم القیامة» اظهار داشت: اگر حق مردم در این دنیا بر گردن انسانی است باید اداء کند زیرا در جهان آخرت ندامت و پشیمانی فایده ندارد./9456/پ202/س

ارسال نظرات