۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۰۴۱۱۷

لاوروف، دولت اوکراین و جدایی طلبان را به گفت وگو دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه روسیه، گفت: ما خواهان گفت وگو بین دولت اوکراین و جدایی خواهان مناطق جنوب شرقی اوکراین، تحت نظارت و حمایت سازمان امنیت و همکاری اروپا هستیم.
سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار از جمهوری پرو، گفت: ما خواهان گفت وگو بین دولت اوکراین و جدایی خواهان مناطق جنوب شرقی اوکراین، تحت نظارت و حمایت سازمان امنیت و همکاری اروپا هستیم.

 

وی افزود: روسیه بر این باور است که گفت وگو بین مقامات کی یف و مخالفانش می تواند در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا آغاز شود.

 

وزیر امور خارجه روسیه، اظهار داشت: ما امیدواریم که شرکا و همکاران غربی ما به اوکراینی ها اجازه دهند تا گفت وگو را بدون مانع عمده ای برقرار کنند.

 

دعوت وزیر خارجه روسیه به گفت وگوی میان دو طرف در حالی است که آلکساندر تورچینوو، رییس جمهور موقت اوکراین اذعان کرده که نیروهای تحت امر او قادر به خواباندن ناآرامی ها در دونتسک و لوهانسک نیست.

 

فرمانده گارد ملی اوکراین، بیان داشت: ما تمرین های نظامی معینی را در دستور قرار داده ایم تا از آمادگی واحدها برای انجام عملیات احتمالی و نیز انجام وظیفه در پست های بازرسی مطمئن شویم.

 

گفتنی است، در حالی که تمرین های نظامی در کی یف ادامه دارد، رییس جمهور موقت اوکراین، اظهار داشت: تمام نیروی خود را برای جلوگیری از سرایت ناآرامی ها به مناطق خارکف و ادسا به کار خواهد بست./993/1409/ح

 

ارسال نظرات