۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۰۴۱۱۸

ضرب و شتم شدید کارگران از سوی پلیس ترکیه

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از جمله طرفداران و اعضای جنبش هایی با گرایش چپ برای ورود به این مکان با پلیس ترکیه به شدت درگیر شدند.
اعتراضات در ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری، گفت: بزرگداشت روز جهانی کارگر در ترکیه با ممنوعیت هایی همراه بود.

 

این گزارش می افزاید، دولت این کشور هر گونه تجمع و تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است، این مکان پیش از این صحنه تظاهرات های وسیع ضد دولتی بود.

 

تنها نمایندگان سندیکاهای کارگری ترکیه و کنفدراسون کار مجوز حضور در این میدان را به دست آوردند.

 

آن ها با نهادن گل یاد افرادی را که در اول ماه مه سال 1977 بر اثر درگیرها در این مکان جان خود را از دست داده اند را گرامی داشتند.

 

براساس این گزارش، ورود به میدان تقسیم، محلی که براساس رسم در آن مراسم بزرگداشت روز کارگر برگزار می شد، از سوی پلیس ممنوع شده است، از این رو تنها نمایندگان رسانه ها و نیروهای امنیتی در این ماکن حاضر هستند.

 

گفتنی است، حضور چهل هزار نیروی پلیس برای جلوگیری از تظاهرات در میدان تقسیم، تظاهرکنندگان در استانبول را مرعوب خود نکرده است.

 

هزاران نفر از جمله طرفداران و اعضای جنبش هایی با گرایش چپ برای ورود به این مکان با پلیس ترکیه به شدت درگیر شدند.

 

نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و کامیون های آب پاش استفاده کردند.

 

شایان ذکر است، سال گذشته نیز دسترسی به این مکان برای بزرگداشت روز جهانی کارگر ممنوع شده بود که درگیرهای شدید و تظاهرات بزرگی را در پی داشت./993/1409/ح

 

ارسال نظرات