۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۰۴۱۴۸

اختلاف در صادرات نفت آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مخالفان صادرات نفت و گاز آمریکا معتقدند این مسأله می تواند سبب افزایش قیمت سوخت و سخت تر شدن شرایط زندگی شهروندان آمریکایی می شود.
نفت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، آسوشیتدپرس در خبری، گفت: بیشتر اقتصاددانان آمریکایی معتقدند که برطرف شدن محدودیت صادرات نفت و گاز آمریکا حتی اگر سبب افزایش قیمت سوخت برای مصرف کنندگان شود، به اقتصاد ایالات متحده کمک می کند.

 

این اقتصاددانان معتقدند افزایش صادرات نفت و گاز آمریکا سبب تشویق فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در تولید و حمل نفت گاز، رشد اشتغال زایی، ثبات بیشتر تامین نفت و گاز و کاهش رکود تجاری این کشور می شود.

 

در عین حال، مخالفان صادرات نفت و گاز آمریکا معتقدند این مسأله می تواند سبب افزایش قیمت سوخت و سخت تر شدن شرایط زندگی شهروندان آمریکایی می شود.

 

در شرایط کنونی اگرچه مصرف نفت در ایالات متحده همچنان بیشتر از تولید آن است، اما بسیاری از شرکت های آمریکایی نفت سبک شیرین تولید می کنند که اغلب پالایشگاه های آمریکایی فاقد تجهیزات لازم برای پالایش آن هستند.

 

از این رو شرکت های تولید کننده نفت و برخی سیاستمداران خواستار لغو محدودیت های صادراتی و فروش نفت سبک شیرین به کشورهای خارجی شده اند.

 

این گزارش حاکی است، تاکنون هفت پایانه آمریکایی مجوز صدور گاز طبیعی را از وزارت انرژی این کشور دریافت کرده اند و سی پایانه دیگر نیز منتظر صدور مجوز خود هستند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات