۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۰۴۱۵۹

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مطهری در مسجد محل تبلیغش

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت معلم شهید علامه مرتضی مطهری در مسجد الجواد(ع) میدان هفتم تیر تهران برگزار شد.
حجت الاسلام شجاعي،‌ استاد اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت معلم شهید علامه مرتضی مطهری شامگاه پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مسجد الجواد(ع) واقع در میدان هفتم تیر تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی با اشاره به این‌که پیامبراکرم(ص) در قرآن مجید صد و یازده مورد به بشیر، مبشر، منذر، داعی، اولوالعزم، خاتم، نبی، رسول، امی و موارد دیگر تشبیه شده است، گفت: این مسأله مبین مقام و شأن آن بزرگوار در نظام آفرینش است.

وی با بیان این‌که یکی از فرازهای مهم تشبیه پیامبر(ص) مسأله مقام معلمی ایشان است، بیان داشت: شأن و شغلی بالاتر از معلمی نیست؛ خداوند نخست این مقام را به خود (و علم آدم الاسماء) و سپس به پیامبراکرم(ص) نسبت داده و سپس اوصیاء و ائمه معصومین(ع) هستند که مقام عالی تعلیم را از دستگاه وحی برای مغز و فکر مردم آوردند.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان این‌که در منطق عالی اسلام مقام معلم در سطح فوق‌العاده بالایی است، اظهار داشت: مقام، عظمت و مرتبت استاد شهید مطهری آنقدر بالاست که قریب به هشتاد کتاب نوشته است و امام خمینی(ره) فرمودند کتاب‌های او را بخوانید که در این کتاب‌ها آنچه از قلم او نقش پیدا کرده بر اصول صحیح استوار است.

کارشناس مذهبی با بیان این‌که استاد مطهری وقتی دست به قلم زد که نسل جوان کمال احتیاج را به یک عالم بزرگوار و مطلع در این زمینه‌ها داشتند، افزود: وقتی روش و افکار رئالیسم در مغز برخی جوان‌ها جلوه کرده بود، قلم این بزرگوار آنها را ارشاد کرد.

وی با اشاره به این‌که شهادت عالی‌ترین بخشی بود که نصیب استاد شهید مطهری شد، بیان داشت: عقیده من این است که خدا خواست زندگی او را با این قلم و فعالیتش، با خون رنگ آمیزی کند و با شهادت از دنیا برود، عالم، نویسنده، متقی، متفکر، معلم و استاد دانشگاه باشد و در کنار همه اینها شهید هم باشد.

گفتنی است مراسم بزرگداشت معلم شهید علامه مرتضی مطهری به همت معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و مجمع فرهنگی مسجد الجواد(ع) برگزار شد.

لازم به ذکر است استاد شهید مطهری از سال 1349 تا 1351 برنامه‌های تبلیغی مسجد الجواد(ع) را در نظر داشت و غالبا خود سخنران اصلی آن بود./956/202/ع

ارسال نظرات