۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۱۶۲
آیت الله موسوی اردبیلی:

وقتی بنزین گران شد نمی توان جلوی تورم را گرفت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با اشاره به این که مشکل تورم از زمان دولت پیشین تا کنون مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، گفت: مردم انتظار دارند گرانی متوقف شود؛ این مسأله با شعار و نصیحت حل نمی شود.
آيت الله موسوي اردبيلي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به انتقاد از عملکرد دولت قبل پرداخت و اظهار داشت: در 8 سال گذشته هرکاری خواستند کردند.

وی با توجه به این که مسأله گرانی و تورم همچنان حل نشده است، گفت: مردم در دولت گذشته با مشکل گرانی مواجه بودند و  انتظار دارند این گرانی ها متوقف شود.

این مرجع تقلید با اشاره به این که افزایش قیمت حامل های انرژی بر قیمت سایر کالاها نیز اثر می گذارد، بیان داشت: وقتی بنزین گران می شود نمی توان جلوی تورم را گرفت؛ این مسأله با شعار، نصیحت و موعظه درست نمی شود.

برخی جریانات هنوز به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند

در ابتدای این دیدار وزیر ارتباطات به تشریح عملکرد دولت در طول این مدت پرداخت و گفت: دولت زمانی که روی کار آمد با مشکلات بسیاری مواجه بود اما نتیجه تدبیری که پیش از اتخابات شد، یک همبستگی عمومی بود، اختلافات بین مردم و میان بسیاری از بین گروه های مختلف سیاسی کم شد و بزرگ ترین سرمایه ما هیم همبستگی مردم است؛ البته برخی جریانات سیاسی هنوز دنبال اختلافات هستند.

واعظی با بیان این که دولت اعتقاد دارد مسائل اقتصادی و سیاست خارجی به هم پیوند خورده است، ابراز داشت: درست است که همه مشکلات اقتصادی مربوط به خارج نمی شود اما انواع تحریم ها موجب شده برای انجام یک کار کوچک که  نیاز به برقراری ارتباط با خارج است، هزینه های بسیاری بپردازیم.

وی ادبیات دولت را مبتنی بر آموزه های اسلامی دانست و گفت: اسلام به ما یاد داده محکم صحبت کنیم اما این معنایش فحش دادن نیست؛ ما می توانیم با ادبیات مناسب هم روی مواضع خود بایستیم؛ این ادبیات تصویر را ما در اذهان کشورهای دنیا بهتر کرده است.

وزیر ارتباطات توسعه اینترنت و فضای مجازی را از سیاست های این وزارت خانه برشمرد و گفت: 95 درصد از این امکانات استفاده سالم می شود و ممکن است 5 درصد استفاده ناسالم از این فضا شود؛ یکی از رسالت های روحانیت و مبلغان این است که فرهنگ مردم را در این زمینه بالا ببرند و کاری کنیم که به جای کنترل دولتی مردم خود پلیس خود باشند.

واعظی ادامه داد: در این زمینه تلاش داریم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله روستاها نیز از امکانات ارتباطی جدید برخوردار شوند./928/پ202/ج

ارسال نظرات