۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۴۱۷۵
امام جمعه زنجان:

مسؤولان مراقب رخنه های فرهنگی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان مبارزه با خرافه گرایی و خرافه پرستی را یکی از ویژگی های بارز شهید مطهری دانست و گفت: امسال که سال فرهنگ نام گرفته است باید به تأسی از وی با خرافه های موجود در دین مبارزه کنیم.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان که در مصلی بزرگ خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد تعریف امام خمینی (ره) از شهید مطهری را تمام شدن حجت در مورد ایشان دانست و گفت: درست که ما محضر مبارک معصومین (ع) را درک نکرده ایم ولی محضر امام خمینی (ره) را به کرّات درک نموده ایم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) که در هیچ یک از اعمال و رفتار ایشان حب و بغض شخصی راه نداشت و تمامی اعمال و رفتار ایشان در اثر ایمان قلبی بود، هیچ گاه از روی حب و بغض کسی را تخریب و یا تعریف نمی کرد اما ببینید شهید مطهری را چگونه تعریف و تمجید کرده و از او به عنوان ثمره عمر خود یاد می کند که این تعاریف حجت را بر ما تمام می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با بیان این که مبارزه با خرافه گرایی یکی از ویژگی های بارز شهید مطهری بود تصریح کرد: یکی از خوبی ها و ویژگی های بارز شهید مطهری که امام راحل ایشان را حاصل عمر خود خواند، مبارزه با خرافه گرایی و خرافه پرستی بود که ایشان را سر آمد همه کرده بود و امروز نیز ما به چنین شخصیت هایی نیاز مبرم داریم.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به این که در سال جدید که به نام فرهنگ نام گرفته باید شروع به مبارزه با خرافه دینی کنیم تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال فرهنگ نام گذاری نمودند و فرمودند که مراقب باشید، دشمن در پی مبارزه با فرهنگ اسلامی است و لذا ما نیز باید با به تأسی از شهید مطهری در عرصه فرهنگ وارد عمل شده و راه ایشان را در مبارزه با خرافه گرایی ادامه دهیم که رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک تر است.

 

وی در ادامه امام هادی (ع) را دارای روح ولایت مداری و تبعیت از امام توصیف کرد و گفت: در زیارت جامعه کبیره روح کلی ولایت مداری و تبعیت از امام (ع) در وجود امام هادی (ع) قرار داده شده است و امشب نیز که شب شهادت ایشان است از خواندن مفاهیم و معانی آن کوتاهی نکنیم که به نظر من زیارت جامعه کبیره یک مِتُد و روش کامل ولایت مداری است.

 

امام جمعه زنجان در پایان جهاد سازندگی را یکی از یادگاری های امام راحل خواند و ابراز داشت: جهاد سازندگی که یکی از یادگاری های امام خمینی (ره) است در طول سالیان بعد از جنگ خدمات ارزشمند بسیاری ارائه داده و محرومیت زدایی زیادی داشته است که در این میان سهم جهاد سازندگی سپاه زنجان 77 پروژه در مناطق محروم استان و در شهرهای همجوار آسیب دیده است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

 

گفتنی است؛ در پایان نماز جمعه امروز، پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس که در جزیره مجنون در تفحص اسفند 92 پیدا شده بودند روی دستان مردم ولایت مدار زنجان تشییع و برای خاکسپاری در بوستان ملت شهرستان هیدج زنجان به آن مکان انتقال داده شد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات